English

رضوان سلماسی خبر داد

شهرک مدرس، پایلوت ایجاد گذر کودک در خیابان های همدان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان از اجرایی شدن گذر کودک در یکی از خیابان های شهرک مدرس به عنوان پایلوت در ۲۵ مرداد ماه، خبر داد.

شهرک مدرس، پایلوت ایجاد گذر کودک در خیابان های همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در جلسه کمیسیون اجتماعی فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان، با اشاره به ایجاد گذر کودک در خیابان های شهر همدان، ابراز کرد: گذر کودک برنامه ای است که در مدت زمان معین در یکی از معابر شهر با هدف ایجاد محیطی مناسب و با نشاط برای بازی کودکان اجرا می شود و در این مدت زمان کودکان می توانند تجربه­ های خلاق و مفرح را کنار خانواده ­ها کسب کنند.

*شهرک مدرس، پایلوت ایجاد گذر کودک در خیابان های همدان

سلماسی افزود: گذر کودک برنامه ای است که در یکی از خیابان های شهرک مدرس به عنوان پایلوت در ۲۵ مرداد ماه اجرایی شود.

سلماسی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش کودکان در جامعه و ایجاد شهر دوستدار کودک تاکید کرد: حوزه کودکان با سایر حوزه ها متفاوت بوده و نیاز به توجه ویژه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان همچنین از ساخت پارک دوستدار کودک در همدان خبر داد و افزود: انتظار می رود در احداث این پارک هماهنگی های لازم صورت پذیرد .

وی استفاده از ظرفیت‌های فکری و اجرایی تشکل های مردمی در احداث پارک دوستدار کودک را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: احداث این پارک اقدامی نو و بسیار ارزشمند است.

سلماسی با تاکید براینکه پارک های سطح شهر باید موضوعی طراحی شوند، یادآور شد: لازم است وسایل بازی  کودکان، در پارک های سطح شهر بررسی و در صورت نیاز طبق برنامه زمانبندی استاندارد سازی شوند.

*ایجاد شهر دوستدار کودک

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر همدان هم در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت توجه به ایجاد شهر دوستدار کودک افزود: اگر پارکی قرار است با همین موضوع احداث شود باید تمامی الزامات و استانداردهای لازم را داشته باشد.

جواد گیاه شناس اضافه کرد: در احداث پارک دوستدار کودک باید بازی های کودکانه بر اساس ویژگی ها و استانداردهای لازم باشد و ایمنی کودکان را تامین کند.

وی همچنین بر استاندارد سازی وسایل بازی کودکان در پارک های سطح شهر تاکید کرد و یادآور شد: این استاندارد سازی باید بر اساس زمان‌بندی مناسب اجرایی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی