English

رییس بیمارستان های نه دی و اشرفی خمینی شهر خبر داد:

فوت ۵۳ بیمار کرونایی از اول مردادماه تا کنون در خمینی شهر

رییس بیمارستان های نه دی و اشرفی خمینی شهر از فوت 53 بیمار کرونایی از اول مرداد تا کنون در خمینی شهرخبر داد.

فوت 53 بیمار کرونایی از اول مردادماه تا کنون در خمینی شهر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علی اکبر جنگجو در جلسه هم اندیشی هیات های مذهبی  در خصوص روند بیماری کرونا و عزاداری محرم گفت: با زیاد شدن بیماران کرونایی ابتلای کادر درمان به این بیماری بیشتر می شود و با بیمارشدن هر نفر از کادر درمان چهارده روز از یک نیروی متخصص محروم می شویم

جنگجو با بیان این مطلب که با شروع ویروس بچه های هیاتی تمام توان خود را برای ریشه کن کردن ویروس به کار گرفتند، ادامه داد: فعالیت خوبی برای مبارزه با ویروس کرونا شروع کردیم اما به دنبال آن با برداشته شدن شرایط پیک بیماری بالا رفت واکنون  در معرض تهدید قرار داریم.

وی با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته است، خبرداد: در طول چهار هفته 53 نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان اشرفی فوت کرده اند و کادر درمان دچار خستگی مفرط شده و هر پرستار یا دکتری که به این بیماری مبتلا شود چهارده روز از این نیروی متخصص محروم هستیم.

این مقام مسئول تشریح کرد: مخزن اکسیژن بیمارستان اشرفی هر دوماه یک مرتبه اکسیژن داخل مخزن وارد می شد که در حال حاضر  این مخزن اکسیژن با زیاد شدن بیماران کرونایی هر چهار روز یک مرتبه پر می شود.

جنگجو توضیح داد: انتقال بیماران کرونا از بخش مراقبت های آی سی یو به بخش های معمولی انتقال یافته چون اکثر بیماران به مراقبت های ویژه نیاز دارند وآی سی یو ظرفیت پذیرش این همه بیمار را ندارد.

وی هشدار  داد: از هر صدنفر که به ویروس کرونا مبتلا می شوند 80 نفر بهبود می یابند و بیست نفر بستری می شوند که از این بیست نفر ، 15 نفر در بخش بستری شده و پنج نفر در آی سی یو تحت مراقبت هستند و ازهر پنج نفر دونفر دار فانی را وداع می گویند.

رییس بیمارستان های اشرفی و نه دی از شهروندان درخواست کرد: نکات بهداشتی که خیلی معمولی است و از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند، مانند شستن دست و صورت و استفاده از ماسک خانگی را همواره رعایت کنند.

علی اکبرجنگجو در پایان خاطر نشان کرد: مسئولان هیات ها به عنوان کادر سلامت از عزاداران درخواست کنند که بهداشت و فاصله اجتماعی را رعایت کرده تا مشکلی برای عزاداران حسینی ایجاد نشود.

بخش اورژانس بیماران کرونایی بیمارستان مسیح دانشوری

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه