English

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان:

قرارگاه دفاع فرهنگی پدافند غیرعامل در اردستان ایجاد می شود

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان گفت: طراحی قرارگاه دفاع فرهنگی در سطح شهرستان و تعیین نقش وظایف دستگاه های ذیربط ایجاد می شود.

قرارگاه دفاع فرهنگی پدافند غیرعامل در اردستان ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، فضل الله بصیرت در جلسه کمیته فرهنگی پدافند غیر عامل اظهار داشت: پدافند غیر عامل در شهرستان اردستان شامل کمیته‌های فرعی زیادی است که یکی از آنها کمیته فرهنگی اجتماعی است که با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شود و با شرح وظایف و تعدادی از ادارات شهرستان که باید اجرایی شود.

وی افزود: در جلسه شورای فرهنگ عمومی تأثیر فرهنگی بحران کرونا بر جامعه مورد بررسی قرار گرفت که همین موضوع در مدیریت پدافند غیر عامل مرتبط است که باید برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ عمومی شهرستان به منظور مقابله با عملیات روانی و فرهنگی دشمن تدوین شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان گفت: طراحی قرارگاه دفاع فرهنگی در سطح شهرستان و تعیین نقش وظایف دستگاه‌های ذیربط و پیش بینی طرح‌های مختلف اقدامات مربوط به اطلاع رسانی عمومی به مردم در شرایط اضطراری در سطح شهرستان از وظایف پیش بینی شده در این کمیته است.

وی ابراز داشت: بررسی و تأیید برنامه‌های فرهنگ سازی و تبلیغی سازمانهای مختلف شهرستان برای مقابله با تهدیدات و تدوین برنامه‌های آموزشی عمومی به مردم در سطوح مختلف به منظور حفظ و ارتقا آمادگی عمومی در شرایط اضطراری و ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ در سطح شهرستان برای اجرای طرح‌های مقابله با اقدامات دشمن طراحی می‌شود.

پدافند غیر عامل می‌تواند جامعه را از هر موضوعی مصون کند

بصیرت بیان کرد: پدافند غیر عامل مربوط به این موضوع است تا ما جامعه خود را مصون کنیم از تهدیداتی که از بیرون به ما وارد می‌شود و در همه موضوعات و تهدیدات سخت، نرم، بیولوژیکی و هر موضوعی که به زیر ساختهای جامعه لطمه وارد می‌کند باید مقابله کرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان تاکید کرد: کمیته فرهنگی اجتماعی می‌تواند با آگاهی سازی مردم و دستگاه‌های دولتی آنها را در برابر تهدیدات آماده کند که اخیراً بحران کرونا که یک تهدید بیولوژیکی بوده است جامعه را با بحران روبرو کرد ه است که اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مردم را در برابر این بحران آماده کرده اند.

وی تصریح کرد: سمت و سوی برنامه‌های فرهنگی در جامعه باید به شکلی باشد تا این تهدید کرونا که مردم را اذیت می‌کند آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم.

بصیرت همچنین ادامه داد: بحران کرونا در جامعه تأثیرات مثبتی هم داشته است که می‌توان به کم شدن تجملات در مراسمهای شادی و عزا اشاه کرد که تا حدودی این تجملات کمتر شده است و این هزینه‌ها سمت و سو پیدا کرد به منظور کمک‌های مواسات یا نیاز کادر درمانی بیمارستانی تخصیص پیدا کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان گفت: موضوعاتی که در محرم انجام می‌شود و در آن شور و حالی وجود داشت به شکلی رفتار می‌شد که با اصراف شاید رضایت حضرت ابا عبدالله در آن وجود نداشت که با سمت و سو دادن و هدایت و ساماندهی این هزینه‌ها به سمت کمک به نیازمندان از اسراف هم جلوگیری می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه