English

نقدی بر سخنان رئیس هیئت فوتبال استان کرمانشاه؛

توپ بی‌تدبیری‌تان را به زمین هیچ‌کس نیندازید

علیرضا محبی زنگنه در نشست مطبوعاتی گرامیداشت روز خبرنگار، ضمن اعلام آمادگی برای حضور دوباره بر مسند ریاست هیئت فوتبال کرمانشاه، تمامی کاستی‌های موجود در فوتبال کرمانشاه طی دوره فعالیتش را به گردن همه به‌جز عملکرد ضعیف خودش انداخت.

توپ بی‌تدبیری‌تان را به زمین هیچ‌کس نیندازید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فوتبال یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین رشته‌های ورزشی در استان کرمانشاه است که طرفداران خود را دارد البته فوتبال کرمانشاه تا دهه ۷۰ جایگاه ویژه‌ای در فوتبال ایران داشته است به گفته خود پیشکسوتان این رشته، که زمانی پرچم فوتبال کرمانشاه را افراشته نگه‌داشته‌اند.

اما در طی سال‌ها بعد کرمانشاه در سراشیبی سقوط قرار گرفت و هرروز کمرنگ‌تر از پیش در این رشته ظاهرشده است. بد نیست از پیشکسوتان این رشته یادی کنیم به‌عنوان نمونه می‌توان آقایان زرافشانی، رنجبر و تیموری، عباس‌آبادی و مشی باوی، اکبری سویه، سلطانی، بهمن امیری، سفیدی، تابعی، منوچهر امیری، مرحوم غلام شریفی، علی بیداد، هادی سلیمانی، غوره دان، کنجیدی، مرحوم روشنی، هادی قلیچی، فرخشاهی تا استحقاری و برادران ناظری و مشکوب و علی مرادی و خیلی‌های دیگر که نامشان در تاریخ فوتبال این استان ثبت‌شده است، را نام برد که افتخار این استان بوده و هستند.

اما پس‌ازآن دوران طلایی استان کرمانشاه هیچ‌وقت نتوانست در جایگاه واقعی خود در سطح کشور قرار بگیرد. کمتر از چند ماه به انتخابات هیئت فوتبال کرمانشاه مانده است و علیرضا محبی زنگنه ریاست هیئت فوتبال استان در نشستی خبری که در ۲۱ مرداد به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، به ذکر نکاتی پرداختند که جا دارد نقدی بر صحبت‌های ایشان داشته باشیم.

علیرضا محبی زنگنه برای بار چهارم در نظر دارد که کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان کرمانشاه شود، این در حالی است که ایشان سابقه سه دوره یعنی ۱۲ سال ریاست هیئت فوتبال کرمانشاه را در کارنامه خود دارد و این پرسش مطرح است که آیا این ۱۲ سال برای ایجاد تغییر در یک هیئت کافی نبوده است؟

واقع امر این است که آقای محبی شما هر آنچه را در چنته داشته‌اید را رو کرده‌اید و حال طی چهار سال آینده قرار است چه اتفاقی در هیئت با حضور شما بیفتد؟ آیا وقت آن نرسیده که تغییر در مدیریت این هیئت انجام گیرد و خودتان از ریاست هیئت کناره‌گیری کرده و اجازه بدهید که نیروهای کارآمدتری پا به عرصه فوتبال کرمانشاه بگذارند؟

در طی ۱۲ سال گذشته هیچ رویداد مهم فوتبالی در این استان انجام نگرفته است اینکه برگزاری لیگ و کلاس فوتبال را جزو عملکردتان ذکر کردید باعث تعجب است.

همیشه وقتی از ناکامی‌های این رشته بحث به میان می‌آید، میگویید سرمایه‌گذار و اسپانسر ندارید اما ذکر این مهم گویا فراموش‌ شده است که شما چه اقدامی برای جلب اسپانسر و سرمایه‌گذار داشته‌اید؟ اینکه در اتاقتان نشسته‌اید و منتظرید اسپانسرها سراسیمه خودشان به سمت شما بیایند، آیا نشانه عملکرد صحیح در ریاست هیئت فوتبال کرمانشاه است؟

چنین به نظر می‌رسد که شما فوتبال این استان را در چند مدرسه فوتبال خلاصه کرده‌اید، آن‌هم با شهریه‌هایی که پدران و مادران تقبل می‌کنند؛ اگر کمی منصف باشیم این را نمی‌توان جزو عملکرد به‌حساب آورد چراکه بخش خصوصی بسیار بهتر از شما عمل می‌کند.

شما در نشستتان همچنین بیان کردید درهای هیئت همیشه به روی پیشکسوتان فوتبال استان باز است، اما طی این مدت هیچ‌کدام از این پیشکسوتان در هیئت حضور پیدا نکرده‌اند تا انتقادات، راهکارها و پیشنهادات خود را به شما اعلام کنند، البته باز عنوان کردید که برخی از این منتقدین هم که خود را پیشکسوت فوتبال استان می‌دانند، پیشینه شاخصی ندارند که این اظهارنظر شما باز جای سؤال دارد، اما آیا یک‌بار برایتان این سؤال ایجاد نشده است که چرا هیئت از طرف پیشکسوتان طرد شده است به‌جز چند نفر که آن‌ها هم در هیئت مشغول به کار هستند؟

راه دوری نرویم شما در طی چهار سال گذشته نتوانستید حتی میزبانی جام حذفی را بگیرید حالا یا چراغ‌های ورزشگاه (نورپردازی) مناسب نبوده یا هتل پنج ستاره برایتان محیا نبوده است اما قابل‌توجه شما به‌عنوان یک نمونه ما مسابقات مهم‌تری را در کرمانشاه در شهرستان قصرشیرین برگزار کرده‌ایم.

از دیگر مشکلاتی که خودتان به آن اشاره کردید، در بخش بانوان یکی از هزاران مشکل نداشتن زمین چمن مناسب برای بانوان است، جناب محبی شما رئیس هیئت هستید از چه کسی انتظار دارید مشکلات را رفع کند؟

شما در مقام اپوزیسیون هیئت صحبت می‌کنید این در حالی است که بالاترین مقام هیئت دست شماست. در جای دیگر اشاره کردید تقریباً از میدان آزادی به سمت جنوب شهر کرمانشاه زمین چمنی وجود ندارد آقای محبی این از لطف شما به مناطق کم برخوردار حاصل‌شده است و الآن از چه کسی انتظار دارید، مشکلات را گردن بگیرد؟

پاس‌کاری مشکلات از شما به ریاست اداره ورزش و جوانان و سیکل معیوب و ناقص آنچه کمکی به جوانان این شهر می‌کند؟ از مشکلات شهرستان‌ها و ورودی بازی‌ها و نارضایتی فوتبالیست‌ها و مربیان و نداشتن زمین چمن مناسب در شهرستان‌ها و عدم شفافیت مالی هیئت و مشکلات بخش بانوان و ناکامی در فوتسال و.. بگذریم

این مطلب صرفاً نقدی بر صحبت‌های شما بود اما نقد عملکرد شمارا در آینده حتماً بررسی خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه