English

ضعف مدیریت در برنامه فوتبال برتر شبکه ۳ سیما/هیجانی که نصف شد

شب پر هیجان فوتبال ایران برای بینندگان تلویزیونی مخصوصا پرسپولیسی های ایران با تصمیم پوشش همزمان تمامی بازی ها از شبکه سه با کاهش شدید هیجان برگزار شد.

ضعف مدیریت در برنامه فوتبال برتر شبکه 3 سیما/هیجانی که نصف شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری موج، دیشب هیجان در فوتبال ایران در اوج خود به سر می برد. هشت دیدار همزمان هفته بیست و نهم لیگ برتر راس ساعت 21:30 شب گذشته آغاز شد. هشت دیدار که 6 دیدار آن تعیین کننده بود و تمامی فوتبال دوستان از طریق رسانه ملی و سایت های خبری پیگیر این مسابقات بودند.

شاید مهمترین دیدار دیشب دیدار دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی تبریز بود که مدعی اصلی قهرمانی با یک برد می توانست یک هفته زودتر از پایان لیگ برتر قهرمانی خود را مسجل کند. اوج هیجان در بازی دیشب اما به دلیل مدیریت ضعیف بازی های همزمان لیگ برتر توسط شبکه سه سیما و پوشش تمامی مسابقات از آنتن این شبکه به کمترین حد خود رسیده بود. زمانیکه تعداد گل های زیاد رد و بدل شده در سایر مسابقات هر از چندگاهی دوربین را از شهری به شهر دیگر می برد و چند ثانیه ای بینندگان حاضر پای تلویزیون را از جو حاضر بر بازی دور می کرد. اتفاقی که در بازی های اروپایی و سایر رقابت های لیگ برتر که همزمان انجام میشد با پخش تصویر در تصویر برخی گل های مهم بازی ها پوشش داده می شد. اما پخش زنده بازی دیشب پرسپولیس برای بسیاری از بینندگان تنها کاهش هیجان فوتبال به همراه اندکی عصبانیت را به همراه داشت.

شبکه سه سیما در پوشش بازی های دیشب شاید به دو نکته مهم توجه نکرده بود: 

- پخش زنده جدول و نتایج به صورتیکه حدود 23 درصد تصویر تلویزیون را گرفته بود

-عدم توانایی تشخیص اهم و فالهم کردن پخش مسابقات به صورت همزمان و  گرفتن هیجانات بازی پرسپولیس و ماشین سازی تبریز

وقتی حدود دقیقه 5 بازی اولین بار جدول زنده و نتایج بر روی تصویر تلویزیون نقش بست شیوه ارائه جدول و نتایج به شدت به چشم می آمد و عدم تناسب اندازه ای و شیوه نمایش آن تقریبا 25 درصد صفحه تلویزیون را اشغال کرده و بسیاری از نقاط زمین تحت تاثیر این جدول از چشم به دور می ماند.

تصویر بازی پرسپولیس و ماشین سازی تبریز

مورد بعدی که مخصوصا برای هواداران پرسپولیس  آزار دهنده بود تعویض دوربین زنده شبکه سه سیما در بین شهرهای مختلفی بود که در هر دیدار اتفاقی صورت می گرفت با سفر کامل از تهران به محل برگزاری آن دیدار هیجان بازی پرسپولیس را کور می کرد.  اوج به چشم آمدن این اتفاق در دقیقه 80 اتفاق افتاد آن هم در زمانیکه پرسپولیس به گل مساوی رسیده بود و هیجان در سکوها و در دل هواداران این باشگاه لحظه به لحظه افزایش میافت به ناگاه در بین هیاهوی ورزشگاه آزادی به تبریز سفر کردیم و تقریبا از هیجان بازی پرسپولیس ماشین سازی تبریز دور شدیم.

به گزارش موج، اگر مدیران شبکه سه اندکی به سلایق بینندگان توجه کنند متوجه خواهند شد که خیل عظیمی از بینندگان با پوشش همزمان بازی ها آن هم به این صورت-که هر اتفاقی در هر ورزشگاهی رخ دهد پوشش داده شود- موافق نخواهند بود و امیدواریم مدیران رسانه ملی به سلایق مردم توجه کنند و هفته آخر لیگ برتر را با شیوه ای مناسب تر چه در پوشش بازی ها چه در اعلام نتایج(به صورت یک باکس متغیر و اعلام نتایج به نوبت) و نمایش جدول لیگ برتر(فقط تیم های دارای شانس قهرمانی، کسب سهمیه و تیم هایی که خطر سقوط دارند) برگزار کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه