English

عاطفه زارعی خبرداد:

فعالیت مجدد کتابخانه های استان همدان

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت کتابخانه ها و فعالیت مجدد آن گفت: فعالیت کتابخانه های عمومی استان با رعایت رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته شد.

فعالیت مجدد کتابخانه های استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه شیوع کروناویروس و تاثر آن بر فعالیت کتابخانه های استان، بیان کرد: تمام بخش های کتابخانه های استان به جزء قسمت هایی که مختص کودکان و نوجوانان، نابینایان و کم شنوایان است، در حال حاضر در استان فعال هستند البته در بخش کودک و نوجوان والدین می توانند برای فرزندان خود کتاب به امانت ببرند.

وی گفت: پس از برداشتن محدودیت های اعمالی از طرف ستاد استانی مبارزه با کرونا، فعالیت کتابخانه های عمومی استان نیز براساس شرایط جدید و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سر گرفته شد اما تمامی برنامه های جانبی و فرهنگی مانند نشست های کتابخوانی، خوانش کتاب و قصه گویی که قبلاً برگزار می شد، فعلاً تعطیل است و این برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود.

زارعی در رابطه با محدودیت های اعمالی در کتابخانه های استان توضیح داد: ظرفیت سالن های مطالعه کاهش پیدا کرده، فاصله اجتماعی دو متری رعایت شده و بر روی هر میز هم فقط یک نفر می تواند بنشیند، ورود بدون ماسک به کتابخانه ممنوع است، مدت زمان امانات کتاب تا یک ماه افزایش پیدا کرده و کتاب های امانتی هم هنگام دریافت مدتی قرنطینه می شوند و پس از آن به قفسه ها بازمی گردند و امانت دهی می شوند.

وی افزود: همه کتابخانه های استان به سیستم سرمایشی، گرمایشی و تهویه مجهز هستند اما طی دستورالعمل بهداشتی ابلاغی باید پنجره ها نیز باز باشند و تا جایی که توانستیم مواد ضدعفونی کننده تهیه کرده و در ورودی کتابخانه ها قرار دادیم.

زارعی خاطرنشان کرد: فعالیت ما در گذشته به صورت قفسه باز بود اما الان به این صورت نیست و قفسه ها بسته است به طوریکه سامانه ای به نام samanpl.ir داریم که امکان جستجوی کتاب در آن وجود دارد و اعضای کتابخانه ها می توانند شماره درخواست کتاب مورد نظر خود را به کتابدار اعلام کنند و کتابدار آن را به متقاضی تحویل می دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه