English

ربیعه علیمحمدی در گفتگو با موج:

تشریفات، آرامش را به زوجین هدیه نمی دهد/ اقتصاد پویا، آموزش و عزمِ اراده جمعی بر کار است

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به نقش آسان گیری در مقوله ازدواج از سوی خانواده ها و زوجین، به نقش آموزش، عزم اراده جمعی بر تلاش و کار در داشتن اقتصادی پویا و همکاری با نخبگان و جوانانی که دارای راهکار در تقویت امور اقتصادی خانواده هستند، پرداخت.

تشریفات، آرامش را به زوجین هدیه نمی دهد/ اقتصاد پویا، آموزش و عزمِ اراده جمعی بر کار است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ربیعه علیمحمدی، مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری همدان با اشاره به قرار گیری در هفته ازدواج و ضمن تبریک این هفته در گفتگوبا موج دراینخصوص عنوان کرد: اتفاقاتی که در جامعه رخ می دهد دارای دوبعد است که می تواند دارای آثار مثبت و تبعاتی در نقطه مقابل آن باشد.

علیمحمدی افزود: در شرایط کرونایی شاهد ازدواج هایی بودیم که از صرف هزینه های آنچنانی و روی آوردن به تجملات، خبری نبود و در عین سادگی و بی هیچ اشرافی گری این مهم روی داد.

از نتایج بدست آمده اینگونه بر می آید که می توان ازدواج کرد با حداقل هزینه؛ می توان ازدواج کرد و بدهکار نشد، می توان ازدواج کرد بی آنکه در تنگناهای اقتصادی و تشریفاتی خود را قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: شاید هفته ازدواج در وضعیت کرونایی ما را بیش از پیش متوجه این امر کند که می توان به تقویت فرهنگی پرداخت که سال ها در باب آن سخن ها رانده شد و تحلیل ها بر آن شد که خانواده ها و سطوح مختلف جامعه درمقوله ازدواج از تشریفاتی که می تواند برای یک زوج آسیب به همراه داشته باشد دوری کنند.

اینکه می توان ازدواجی آرام و بی دغدغه را  با دوری از آداب و مناسباتی که در بخش هایی از جامعه به عادت بدل شده است و همواره سنگی بر راه زوج های جوان بوده است را محقق کرد، نشان از شکست عادات و رسوم غلط دارد.

 

بهره از کارگاه های مشاوره ازدواج/اجرای سند ارتقای زنان استان در حمایت از ازدواج

مدیرامو بانوان استانداری همدان با اشاره به تاثیر برگزاری کارگاه های مشاوره ازدواج، عنوان کرد: کارگاه ها و مراکزی که مشاوره های ازدواج را در مقاطع مختلف برای زوج های جوان قرار می دهند می تواند در ازدواجی آگاه و همراه با شناخت تاثیر سازنده ای داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی تمامی برنامه هایی که هر ساله برای این هفته درنظر گرفته می شد، تحت تاثر قرار گرفت و آن را با حداقل ممکن مواجه کردو برنامه ها و جشن ها را با محدودیت روبرو ساخت.

وی تصریح کرد: در سند ارتقای زنان استان همدان به دستگاه ها دستور داده شده است که تمامی برنامه های حمایتی خود را از معنوی و مالی و وام های کمک ازدواج را برای مجموعه خود محقق کنند و گزارش آن را نیز ارسال کنند.

 

صرف هزینه های گران آرامش را به خانواده ها هدیه نمی دهد

علیمحمدی تقاضا کرد: خانواده ها ازدواج را امری سخت و گران درنظر نگیرند. ازدواج یعنی رشد و تعالی هر  دو خانواده و در این حوزه خانواده ها باید تا جایی که می توانند در پی برقراری تفاهم در بین زوج ها باشند و از صرف هزینه های بی مورد دوری کنند.

قطعا همانگونه که از تمامی مطالعات جامعه شناختی و آمارهای موجود بر می آید بنیان هیچ ازدواجی با سختگیری و به کارگیری هزینه های افزون و گران نتوانسته است پایدار باشد و برای زوج ها آرامش را به ارمغان آورد.

 

اقتصاد پویا یعنی آموزش همراه با عزم اراده ای جمعی بر تلاش 

علیمحمدی با اشاره به نقش آموزش  در جامعه هایی که از اقتصادی پویا برخوردار هستند، گفت: جامعه ای که آموزش دیده است می تواند اقتصادی دینامیک و فعال  داشته باشد.

وی یاداور شد: اکنون الگوی بخشی از جامعه، شبکه های ماهواره ای شده است که در امور و زندگی ایشان رخنه کرده است و اما آیا این حقیقت زندگی ای است که در آن شبکه ها نمایش داده می شود به روشنی مشخص است که چنین نیست و هر یک از آن جوامع روزانه بیش از 10ساعت از فعالیت خود را صرف کار و تلاش می کنند.

آیا ساکنان جامعه ما این میزان از زمان را صرف کار و تلاش می کنند؟ در همین دولت برنامه ها و امکان های زیادی برای خود اشتغالی و رشد اشتغال در بین بانوان ارائه شده است اما متاسفانه بخش زیادی به دنبال راحتی و کسب درآمد بی آنکه تلاش و هزینه ای را متحمل شوند، هستند.

وی در پایان با اشاره به همکاری هایی که با بنیاد نخبگان، دانش بنیان ها و پارک علم و فناوری داشته است، گفت: در این زمینه برای ارائه راهکارهایی که بتواند 7 هزار بانوی شاغل در همدان را با بازارهای اینترنتی و صرفه اقتصادی همراه کند، همکاری ها و مشارکت هایی را با نهادهای مذکور داشته ایم و دراین زمینه از تمام راهکارهای موجود و مورد ارائه از سوی جوانان استقبال می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه