English

حجت اله شهبازی خبر داد:

ارزش افزوده مناسب در تولید گل محمدی/ افزایش سطح زیر کشت پسته در استان همدان

مدیر امور باغبانی جهادکشاورز ی استان همدان با اشاره به افزایش سطح زیر تولید گل محمدی در استان که در سال جاری به 330 هکتار خواهد رسید، از افزایش سطح زیر کشت پسته دراستان خبر داد..

ارزش افزوده مناسب در تولید  گل محمدی/  افزایش سطح زیر کشت پسته در استان همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، حجت اله شهبازی، مدیر امور باغبانی جهادکشاورز ی استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به کشت گل محمدی در استان که از ارزش افزوده مناسبی برخودار است ، عنوان کرد: سطح زیرکشت گل محمدی از 56 هکتار به  250 هکتار در سال 1398 رسیده است و این عدد در سال جاری به 330 هکتار خواهد رسید و عمده این افزایش تولید در سال های اخیر روی داده است.

شهبازی عنوان کرد: تولید گل محمدی در استان همدان در سال گذشته سهمی  32 تنی را از آن خود کرده است و این عدد در سال جاری به بیش از  400 تن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

رکورد بی سابقه تولید گیشنیز در استان همدان

وی در ارتباط با تولید گیاهان دارویی در استان یادآور شد: گیاهان دارویی یکی از محصولات مهمی بوده است کهاز دیرباز دراین استان مورد کشت و کار قرار گرفت است و در این زمینه بیشترین سطح زیرکشت را  گشنیز به خود اختصاص داده است

وی با اشاره به صادرات بخش قابل توجهی از گیاهان دارویی( گیشنیز ) خاطرنشان کرد: بین 3 تا 4 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول بوده است که در سال جاری به 8 هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد و  رکوردی بی سابقه در استان به شمار می رود.

وی یاداور شد: تولید 18500 تنی  در سال جاری برای محصول گیشنیز پیش بینی شده است.

 

 افزایش سطح زیر کشت پسته دراستان همدان 

شهبازی با بیان اینکه پسته تنها در مناطق خاصی از کشور مورد کشت و کار قرار می گرفت، عنوان کرد: با توجه به برنامه ای که آغاز آن در سال های اخیر صورت گرفت، شهرهای نهاوند، ملایر ،تویسرکان و اسدآباد به عنوان قطب اصلی کشت و کار پسته مورد توجه  و توسعه قرار گرفت.

در سال های 1383-1392 در همدان تولید پسته وجود نداشت و از سال 1392 با سطحی 21 هکتاری شروع شد و در سال گذشته به 286   هکتار افزایش پیدا کرد و این موضوع در سال جاری به 330 تن خواهد رسید.

وی با اشاره به تولید قارچ از سالیان گذشته در  همدان که در این زمینه هم قارچ همدان با قارچ سینا در کشور شناخته می شد، عنوان کرد: میزان تولید این محصول از 844 تن به  4274 تن تولید قارچ خوراکی در سال 1398 افزایش پیدا کرد و در این زمینه در سال جاری به رکورد 4700 تنی دست پیدا خواهیم کرد.

مدیر امور باغبانی با اشاره به میزان خسارت های وارد شده به باغات استان، عنوان کرد:  حدود 41000 تن از محصولات از دست داده شد

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه