English

جلال گلچین عنوان کرد:

کشت دانه روغنی کنجد برای اولین بار درکشت و صنعت مغان

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان گفت: به منظور توسعه کشت دانه های روغنی و استفاده از پتانسیل های اقلیمی دشت مغان در عمل آوری محصولات مختلف زراعی، امسال برای اولین بار محصول روغنی کنجد در سطح 6 هکتار بعنوان محصول کشت دوم در اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کشت گردید.

کشت دانه روغنی کنجد برای اولین بار درکشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل،  جلال گلچین مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان در حاشیه بازدید از مزارع شرکت  اظهار داشت : به منظورکشت محصولات پربازده اقتصادی و همچنین مقاوم به کم آبی و تأمین نیازهای داخلی کشور به دانه های روغنی، امسال محصول کنجد از ارقام  زودرس در سطح 6 هکتار بعنوان کشت دوم  بعد از برداشت محصولات پاییزه در اداره زراعی 9  بصورت الگویی کشت گردید که در وضعیت فعلی از سطح سبز مناسبی نیز برخوردار می باشد.

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تصریح کرد: دانه های روغنی کنجدیکی از محصولات قدیمی و پرارزش در کشور می باشد که موارد مصرف مهمی در صنایع غذایی و دارویی دارد.

به گزارش خبرگزاری موج،  دانه‌های کنجد حاوی روغن بسیار باارزشی هستند این دانه‌ها ۵۵ درصد  روغن و ۲۰ درصد پروتئین و همچنین مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم و ویتامین های A  ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین دارند و به همین دلیل یک منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب ضروری و بعضی از اسیدهای آمینه‌‌ محسوب می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه