English

به دست متخصصان داخلی انجام شد؛

انتقال گاز از گرزه به نیروگاه برق کیش

با انجام عملیات شورپلینگ و کشش لوله نیروگاه کیش برای تولید برق، گاز گرزه را جانشین گازوئیل می کند.

انتقال گاز از گرزه به نیروگاه برق کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خان‌احمدی، مدیر عملیات شورپلینگ کیش -  ‌گرزه در خصوص عملیات کشش لوله یا شورپلینگ به ساحل، اظهار داشت: طول این لوله‌ها حدود ۲هزار و دویست متر می‌باشد و توسط تجهیزاتی که در ساحل نصب شده است توسط ۱۸۰شاخه و طی ۶شبانه‌روز انجام شد.

وی تصریح کرد: خط سیر این پروژه را تا گرزه است و کلیه‌ی تجهیزات این شرکت ساخت وطن، و تمامی متخصصان و راهبران آن نیز ایرانی هستند.

خان‌احمدی افزود: از طریق این خط لوله گاز  لازم از گرزه به نیروگاه کیش کشیده شد و با انتقال گاز از گرزه به‌ جای گازوئیل از گاز برای تامین برق مصرفی جزیره کیش استفاده خواهد شد.

مدیر عملیات این پروژه، حفر کانال ۲۴۰۰متری به عمق ۲.۵ و عرض ۴متر در ساحل کیش را مرحله‌ی ابتدایی اجرای این پروژه و عملیاتی خاص عنوان کرد و ادامه داد: عملیات کشش لوله، از ده روز پیش آغاز و بعد از ۶شبانه‌روز به نتیجه رسید.

وی خاطرنشان کرد: همین عملیات در گرزه نیز باید در ۸۰۰متری ساحل، اجرا و تعبیه شود و پس از آن با گذاشتن دو سر لوله در آب، نسبت به انتقال گاز از خشکی اقدام کرد، که این اتفاق حدود ۱سال زمان خواهد برد.

خان‌احمدی با تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست، گفت: منطقه‌ گرزه، ماسه‌ای بود و هیچ‌گونه نگرانی زیست‌محیطی وجود ندارد اما پیش از اجرای پروژه در کیش، متخصصین محیط زیست، منطقه را بررسی کردند و مرجان‌های زنده را به محل دیگری منتقل کردند تا لطمه‌ای نبینند و حفر کانال بعد از تایید محیط زیست صورت گرفت.

وی سابقه‌ی این شرکت را از حدود سال ۱۳۷۴ بیان کرد و گفت: از همان ابتدا، عملیات ساخت و نصب جکت‌های دریایی، در دستور کار این شرکت قرار داشت و پس از آن با خرید شناورهای لوله‌گذار مثل ابوذر۱۰۲۰ عملیات لوله‌گذاری در دریا نیز آغاز و کلیه تجهیزات لازم آن نیز تهیه شد.

وی تصریح کرد: کلیه این تجهیزات با مهندسی معکوس، توسط شرکت‌های داخلی ساخته شده است و تاکنون بدون کوچک‌ترین نقص فنی کار کرده‌اند. خان‌احمدی با اشاره به پروژه‌ای بین‌المللی در کشور هند، افزود: این شرکت  تا کنون ۴۵پروژه داخلی در این حوزه به انجام رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که این پروژه به دست متخصصان خارجی اجرا می شد، هزینه‌ای در حدود ۱میلیون و دویست هزار دلار در ماه در بر داشت که با تلاش متخصصان داخلی این پروژه‌ی تخصصی و حساسِ بین‌المللی با در اختیار داشتن تکنولوژی لازم و بومی‌سازی آن،  داخل کشور هم میسر شد و توسط این شرکت که تاکنون نیز پروژه‌‌های زیادی را به ثمر رسانده است، اجرا شد.

خان‌احمدی، پروژه لوله‌گذاری جاسک را پروژه بعدی این شرکت عنوان کرد و گفت: این پروژه در ۶ خط لوله ۳۶اینچی و به طول ۲۵۰۰متر اجرا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه