English

موج گزارش می دهد:

سرکشی تاکسی‌ های اردبیل در گرانی کرونا

در حالی که شهروندان اردبیلی با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌ کنند، رانندگان تاکسی خودسرانه اقدام به افزایش کرایه تاکسی کرده‌اند.

سرکشی تاکسی‌ های اردبیل در گرانی کرونا

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، در حالی که شهروندان اردبیلی با گرانی و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، رانندگان تاکسی خودسرانه اقدام به افزایش کرایه تاکسی کرده‌اند.

نرخ کرایه تاکسی همه ساله با تصویب شورای شهر ابلاغ و مطابق همان نرخ تاکسی‌ها موظف به رعایت آن می‌شوند. با این وجود موضوع افزایش کرایه تاکسی پیش از تصویب قانونی آن به عادت رانندگان تبدیل شده و این موضوع نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال دارد.

تا جایی که شهروندان می‌گویند در گرانی‌ها، قادر به هزینه کرد بیشتر برای حمل و نقل نیستند و موضوع کرایه تاکسی به کشمکش مردم با رانندگان تبدیل شده است.

**یک مسیر کوتاه هزار تومان

وسعت شهر اردبیل در حدی قابل توجه نیست که برای گذر در معابر آن هزینه‌های گزاف دریافت شود. در این شهر به سادگی در عرض نیم ساعت می‌توان از شمال تا جنوب شهر نقل مکان کرد.

این در حالی است که به تعبیر یکی از شهروندان کمترین کرایه تاکسی هزار تومان است و رانندگان تا ۱۰ هزار تومان نیز برای مسافت طولانی دریافت می‌کنند.

رامین رحمت پور تصریح کرد: کرایه‌ای که روی شیشه نصب شده در کمترین مسیر ۶۰۰ تومان است اما راننده اینطور استدلال می‌کند که کرایه‌ها افزایش یافته و قرار است به زودی برچسب کرایه جدید را در اختیار رانندگان قرار دهند.

وی افزود: از طرفی هزینه حمل و نقل برای افراد شاغل به مراتب قابل توجه است و بسیاری قادر به پرداخت هزینه بیشتر نیستند.

یکی دیگر از شهروندان اردبیلی با اشاره به اینکه رفتار رانندگان خودسرانه و با خشونت همراه است، افزود: وقتی به کرایه اعتراض می‌کنی پیاده‌ات می‌کنند.

رویا زمانی با اشاره به اینکه این بی‌احترامی بیشتر متوجه اعتراض خانم‌ها است، گفت: متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به دلیل اینکه درگیری پیش نیاید از اعتراض خودداری می‌کنند.

راننده‌ها: هزینه بنزین و لوازم یدکی بالا رفته است

در مقابل گلایه‌های شهروندان، یکی از رانندگان تاکسی گفت: ما چاره‌ای جز افزایش کرایه نداریم و قادر به تامین معیشت خود نیستیم.

محمدپور تصریح کرد: هزینه بنزین و لوازم یدکی خودرو به شدت بالا رفته و از طرفی قیمت همه چیز بالا کشیده اما وقتی کرایه افزایش پیدا می‌کند همه اعتراض می‌کنند.

یکی دیگر از رانندگان نیز معتقد است کرایه‌ها در اردبیل پایین است و مردم با کمترین افزایش واکنش نشان می‌دهند.

خدایی گفت: مردم انتظار دارند حتی کمی بالاتر از مسافتی که گفته‌اند را رایگان بنشینند در حالی که اغلب راننده‌های تاکسی در تامین هزینه‌های خود دچار مشکل هستند.

هر چند رانندگان تاکسی نیز با افزایش هزینه‌ها مواجه هستند اما ایراد کار در این است که افزایش قیمت‌ها خودسرانه و بدون مصوبه انجام می‌شود.

دریافت کرایه مازاد تخلف است

تا جایی که شهردار اردبیل گفت: افزایش نرخ تاکسی خطی و گردشی به صورت میانگین تا ۲۹ درصد را در دستور کار داریم اما در پی اعتراض جمعی از رانندگان تاکسی، قرار شد سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر اردبیل با نمایندگان رانندگان تاکسی جلسه‌ای برگزار کنند.

حمید لطف اللهیان تصریح کرد: بعد از این جلسه مشخص خواهد شد که نحوه و چگونگی افزایش کرایه‌ها به چه شکل خواهد بود.

وی افزود: فعلا افزایش کرایه مصوب نشده و اگر در حال حاضر کرایه مازاد دریافت می‌شود تخلف است و شهروندان می‌توانند اعتراض خود را ابلاغ کنند.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه در افزایش قیمت‌ها هم مصالح مردم و هم شرایط رانندگان در نظر گرفته می‌شود، افزود: انتظار داریم رانندگان مطابق قوانین رفتار کنند.

ساماندهی تاکسی‌ها در شهرک‌های جدید مسکونی

شهروندان نه تنها در کرایه‌ها دچار مشکل شده‌اند بلکه نبود تاکسی در شهرک‌های جدید مسکونی به دغدغه جدی تبدیل شده است.

ساکن شهرک دادگستری در این خصوص گفت: متاسفانه تعداد اندکی از تاکسی‌ها حاضر به سوار کردن مسافر هستند و تمایلی برای آمدن به داخل شهرک ندارند.

ستاره محمدی گفت: این وضعیت هنگامی که هوا تاریک است و یا در زمستان برای خانواده‌ها سخت بوده و برای حمل و نقل ناچار هستند هزینه‌های بالایی پرداخت کنند.

شهردار اردبیل در پاسخ به این مطالبه متذکر شد: در سطح شهر اردبیل تعداد تاکسی‌ها کافی است اما لازم است مسیرها اصلاح شود.

لطف اللهیان تاکید کرد: قرار است تمامی مسیرها و ایستگاه‌ها بازبینی شده و در نیمه دوم سال ساماندهی شود تا مردم در شهرک‌های تازه ساخت با مشکل تردد مواجه نشوند.

موضوع حمل و نقل درون شهری سال‌ها است دغدغه جدی شهروندان اردبیلی است. هم در بحث کرایه‌ها و هم در بخش دسترسی به وسایل حمل و نقل مردم انتظار دارند تا معضلات موجود حل و فصل شده و به سال آینده انتقال نیابد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه