English

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس یازدهم:

کاروان کربلا نمادی از عرصه هنر عاشقان والای حسینی است

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاروان کربلا نمادی از عرصه هنر عاشقان والای حسینی است.

کاروان کربلا نمادی از عرصه هنر عاشقان والای حسینی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی در جمع اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر اظهار کرد: کاروان کربلا نمادی از یک نمایش کامل با تمام ظرافت ها است.

وی گفت: گستره فعالیت های فرهنگی متعدد است و مسئولان نیازمند فهم و ظرافت های هنری هستند.

این مقام ارشد شهرستان قرآن کریم را اوج هنرو زیبایی خواند و افزود: هنر هفتم در قصص قرآن کریم نهایت زیبایی و جذابیت جلوه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: هنر قالبی است برای بیان مطلوبات بشر و ابزاری است که هم در خدمت مفاهیم تقوایی قرار می گیرد یا بالعکس می تواند در خدمت ابتذال قرار گیرد و یک هنرمند می تواند با استفاده از هنر باعث تعالی و رشد شود یا دچار انحراف و سقوط گردد.

این مقام ارشد شهرستان با توجه به اینکه مساله اصلی جامعه اقتصاد و معیشت است ابراز کرد: بشریت با برطرف شدن مساله معیشت  در می یابد که خلاهای دیگری نیز داردکه به دنبال یافتن کمبودها و نقصهای خود است که یکی از آنها وجود هنر در زندگی است.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس یازدهم در پایان در بحث نمایش های آیینی و مذهبی شهرستان یادآور شد: کاروان کربلا یک نماد از عرصه هنر والای عاشقان حسینی است که ظرفیت بالای هنر و هنرمند را در شهرستان خمینی شهر نمودار می سازد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: شهرستانی که پرتراکم ترین شهر بعد ازشهر کرج است طراز آن از لحاظ پتانسیل های فرهنگی و هنری به دلیل وجود برخی کاستی ها و کم کاری ها  نتوانسته در سطح اول کشوری قرار گیرد.

سید محمد حسین محمدی با اشاره به این موضوع که برخی قوانین نیازمند اصلاح است، ادامه داد: در برخی موارد با خلا قانونی روبرو هستیم.

وی در ادامه مطلب برخی ورودهای خطر آفرین که از سوی دشمن صورت می پذیرد را به موریانه تشبیه کرد و گفت: امروزه جامعه و مسئولان باید فرهنگ‌را به عنوان اصلی ترین اولویت اساسی  امور خود قرار دهند.

نماینده مردم خمینی شهر

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه