English

استاندار قم:

نیاز استان در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی مورد توجه واقع شود

استاندار قم با اشاره به اهمیت بهره مندی از رویکردهای نوین اشتغال زایی، گفت: توجه به نیاز استان و در نظر گرفتن اولویت‌های اساسی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و تسهیل فعالیت واحدهای تولیدی امری اجتناب ناپذیر است.

نیاز استان در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی مورد توجه واقع شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسه‌های کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به جذب 116 درصدی اعتبارها توسط دستگاه‌های قم، اظهار کرد: با این رقم قم توانست رتبه دوم را در جذب اعتبارها و تسهیلات کسب کند.

وی همچنین مصوبه استانی جذب ۶۰ درصدی منابع بانک های خصوصی برای ارائه تسهیلات واحد های تولیدی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: راهکار های لازم برای تحقق این منابع و ارائه تسهیلات به متقاضیان پیگیری شود.

وی با انتقاد از برخی نواقص در ثبت طرح‌های جذب سرمایه و تسهیلات در سامانه بهین یاب خاطر نشان کرد: مطالبه مدیریت استان اهتمام بیشتر برای بهبود وضعیت استان در این زمینه است و باید پیشنهادهای لازم برای رفع نواقص عملیاتی شود.

استاندار قم با تاکید بر اهمیت فعالیت بانک های عامل در راستای پیگیری و جذب منابع و تسهیلات ملی، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت کارگروه های استانی و هیات خبرگان بانکی استان، مشکل ها و موانع پیش روی واحد های تحت مالکیت بانک ها احصا و برنامه زمان بندی فعال کردن واحد های راکد تحت تملک بانک معین و با تعیین تکلیف واحدهای تولیدی بستر بازگشت آنها به مدار تولید فراهم شود.

وی همچنین با ضروری خواندن بهره مندی از نظرها و پیشنهادهای بخش خصوصی در راستای رفع موانع تولید، تصریح کرد: احداث مجتمع های مسکونی در جوار شهرک های صنعتی به لحاظ توجیه اقتصادی و هزینه ای واحدهای تولید، امری منطقی و ضروری است.

سرمست اضافه کرد: این پیشنهادها باید در کمیته های فرعی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه