English

استاندار قم مطرح کرد؛

تعامل، راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی

استاندار قم گفت: راهکار برون رفت از بحران‌های اجتماعی و کاهش آسیب به خانواده‌ها هم‌افزایی و تعامل همه جانبه بین گروه‌های مختلف در جامعه است.

تعامل، راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه با مدیران اداره کل بهزیستی ، که همزمان با هفته بهزیستی در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح‌های مرتبط با خدمات اجتماعی، اظهار کرد: این طرح‌ها در راستای اسناد بالادستی و شورای عالی اجتماعی کشور بوده و باید در زمینه آن اقدامات جامع صورت گیرد.

استاندار قم مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور را مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری دانست و افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور توجه و تاکیدات مهمی برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی قم دارند و بر این اساس سال‌های گذشته سند تحول فرهنگی اجتماعی استان قم تدوین‌شده است.

سرمست با اشاره به اقدامات و مأموریت‌های گسترده سازمان بهزیستی، اضافه کرد: در حوزه پیشگیری و درمان مسائل و آسیب‌های اجتماعی، در کنار دستگاه‌های دولتی، نیاز به حضور تشکل‌های مردمی و  سازمان‌های مردم نهاد امری بدیهی است.

وی ادامه داد: زیستن و همزیستی به سبک زندگی و نحوه تعاملات گروهی مرتبط است و باید الگوگیری از متن جامعه با استفاده از تشکل‌های مردمی در دستور کار مدیران قرار گیرد که در این راستا مراکز ارائه خدمات اجتماعی مثبت زندگی نقش بالایی در الگودهی و الگوپذیری از جامعه را دارند.

استاندار قم اهمیت کاهش فشارهای روزمره بر بنیان خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: ترویج مثبت اندیشی در شرایط کنونی جامعه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و بویژه این مهم باید در مورد اقشار ضعیف جامعه که با محرومیت، معلولت و کمبود روبرو هستند بیش از دیگر اقشار مورد توجه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه