English

استاندار قم:

نگران قرمز شدن وضعیت در استان هستیم

استاندار قم گفت: برای استان قم نگران قرمز شدن وضعیت هستیم ولی تدابیری را باید اتخاذ کنیم تا به شرایط قرمز نرسیم.

نگران قرمز شدن وضعیت در استان هستیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه کرونا در 25 استان کشور وضعیت را قرمز کرده است، اظهار کرد: این درحالی است که باوجود افزایش ابتلا در هفته‌های اخیر وضعیت کرونا در شهر قم همچنان زرد است که امیدواریم با تدابیری که اتحاذ می‌شود هرچه سریع‌تر بتوانیم موج دوم کرونا را کنترل کرده و شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک در محل های پرجمعیت، سرپوشیده و محیط های اداری بیان کرد: فاصله گذاری پویا و هوشمند به اقتضای شرایطی که در شهرهای کشور وجود دارد باید با جدیت دنبال شود.

سرمست با تاکید بر ضرورت کنترل تجمعات و ممنوعیت تجمعاتی که منجر به شیوع بیماری شود گفت: شهروندان خواهش می‌کنیم همانگونه که در طول 5 ماه گذشته خوش درخشیدند و با رعایت اصول بهداشتی کمک کردند که بیماری را تا حد مطلوبی کنترل کنیم با رعایت بهداشت فردی و پرهیز از حضور در چنین تجمعاتی بتوانیم شرایط را کنترل کرده و از زحمات کادر درمانی بکاهیم و شاهد فوت شهروندان و افزایش مبتلایان نباشیم.

استاندار قم در خصوص ظرفیت تولید ماسک در استان گفت: برابر گزارش مسؤولان 150 هزار ماسک روزانه در استان تولید می‌شود و با دعوت از تولید کنندگان می‌توانیم ظرفیت را تا 250 هزار ماسک افزایش دهیم و تدبیری اندیشیده شده که ماسک تولید شده در داروخانه‌ها عرض شده و بر روند عرضه ماسک نیز نظارت لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی کارگروه ویژه ای تعیین شده است افزود: مرکز بهداشت، صنوف، دادستانی نیروی انتظامی و سازمان صمت عضو این کارگروه هستند تا بر روند رعایت پروتکل ها کنترل داشته باشند و بازگشایی ها به شرطی ادامه پیدا خواهد کرد که پروتکل ها رعایت شود.

سرمست با بیان اینکه این بازگشایی‌ها که برای حفظ معیشت مردم و حمایت از کسب وکارها بوده است اضافه کرد: اگر جایی احساس کنیم سلامت یک نفر از شهروندان به خطر افتاده و احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد هر مراسم و تجمعی را لغو خواهیم کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه