English

رئیس مدیریت و برنامه ریزی قم خبرداد؛

افزایش ۱ درصدی نرخ بیکاری قم در بهار ۹۹

رئیس مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: نرخ بیکاری قم در بهار ۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل آن ۱.۰ درصد افزایش و در کشور نیز ۱.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

افزایش 1 درصدی نرخ بیکاری قم در بهار 99

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمود نوربخش با اشاره به تاثیر کرونا در اقتصاد مردم، اظهار کرد: شیوع کرونا، نرخ مشارکت اقتصادی قم را در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶.۲ درصد کاهش داد.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت دارای ۱۵ سال سن و بیشتر استان در فصل بهار امسال ۲.۳۷ درصد برآورد شده، و این نرخ در سطح کشور ۴۱ صدم درصد می باشد.

نوربخش با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی قم در سه ماهه آغازین سال گذشته، ۸.۳۹ درصد و در سطح کشور، ۷.۴۴ درصد بوده، خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی قم در بهار ۹۹ در مقایسه با فصل مشابه سال قبل، ۶.۲ درصد و در کشور ۷.۳ درصد کاهش را نشان می دهد که اثر بیماری کووید ۱۹ بر بازار کار قابل مشاهده است.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی قم اضافه کرد: قم در بین استان های مختلف در نرخ مشارکت اقتصادی در سه ماهه پایانی سال ۹۸، در جایگاه بیست و هفتم قرار داشته است که نسبت به جایگاه آن در فصل بهار سال قبل ۲ پله کاهش داشته است.

وی افزود: قم در بهار پارسال، در رتبه ۲۹ کشور قرار داشته است.

نوربخش همچنین نرخ بیکاری در جمعیت فعال اعم از شاغل و بیکار ۱۵ ساله و بیشتر استان در بهار امسال را ۴.۱۰ درصد ذکر کرد و گفت: این نرخ در سطح کشور ۸.۹ درصد برآورد شده است.

نوربخش ادامه داد: نرخ بیکاری قم در بهار سال ۹۸، ۳.۱۰ درصد و در سطح کشور نیز ۹.۱۰ درصد بوده است.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه نرخ بیکاری قم در بهار ۹۹ نسبت به فصل مشابه سال قبل فقط ۱.۰ درصد افزایش داشته، از لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری در بهار ۹۹ دارای رتبه ۱۹ می باشد از این رو نسبت به فصل مشابه سال قبل چهار رتبه کاهش را نشان می دهد.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی قم بیان کرد: قم در نخستین فصل سال ۹۸ به لحاظ پایین بودن نرخ بیکاری در جایگاه پانزدهم کشور قرار داشته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی