English

فرماندار یزد اعلام کرد:

ادارات و پزشکان در رعایت پروتکل بهداشتی الگو باشند; اجبار زدن ماسک از ۱۵تیر

فرماندار یزد گفت: ادارات دولتی و پزشکان باید در رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا الگو و پیشگام باشند و هیچ تخلفی پذیرفتنی نیست.

ادارات و پزشکان در رعایت پروتکل بهداشتی الگو باشند; اجبار زدن ماسک از 15تیر

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید محمد رستگاری فرماندار یزد در نشست ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: ادارات باید الگو باشند و فرهنگسازی رعایت بهداشت فردی را باید از ادارات آغاز کنیم ضمن اینکه تا اطلاع ثانوی با درخواست سیستم اداری مبنی بر برگزاری همایش و برنامه های عمومی در بوستان ها چه در محیط باز و چه محیط بسته موافقت نخواهد شد.

وی در خصوص حضور مردم در بوستان ها گفت: متاسفانه مشاهده می شود مردم با حضور در بوستان ها پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند بنابراین به نظر میرسد باید محدودیت زمانی برای حضور مردم در پارک ها برقرار شود.

وی با تاکید بر بازرسی سالن های عروسی گفت: بازرسان اتاق اصناف باید سالن های عروسی که ازدحام زیاد جمعیت بدون رعایت موارد بهداشتی را رقم می زنند پلمپ کنند همچنین فروشگاه های بزرگ و پاساژها که موارد بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکنند باید حتما پلمپ شوند چرا اگر رعایتدنشود شاهد برگشت به وضعیت قبلی و گسترش کرونا خواهیم بود.

فرماندار ید با تاکید بر اینکه از 15 تیرماه زدن ماسک اجباری است، افزود: پذیرش بیماران غیر بومی به ویژه از جنوب کشور باید ممنوع شود و باید اطلاع رسانی شود که با عدم دریافت خدمات مواجه می شوند لذا شایسته است علوم پزشکی و پزشکان باید پیشگام در اجرای قوانین مقابله با کرونا باشند.

رستگاری عنوان کرد: مشاهده می شود پمپ بنزین ها بدون رعایت نکات توصیه شده در حال فعالیت هستند که باید نظارت ها بر این اماکن افزایش یابد.

رستگاری با بیان اینکه نظارت ها بر اجرای پروتکل بهداشتی تشدید می شود، اعلام کرد: فعالیت روز بازارها، پارک و بوستان و گیم نت ها در مناطق نارنجی و قرمز ممنوع است ضمن اینکه فعالیت استخرها و باشگاه های ورزشی در تمام مناطق زرد و نارنجی و قرمز ممنوع است.

وی با اعلام اینکه برخی خانه های مسافر اطراف کلینیک ها غیر مجاز هستند، افزود: با فعالیت آنها برخورد خواهد شد ضمن اینکه خانه های مسافر رسمی هم حق پذیرش مسافر زیاد و ازدحام ندارند.

رستگاری درباره آزمون های دانشگاه ها گفت: تمام آزمون های پایان ترم دانشگاه ها غیر حضوری خواهد بود وبرای آزمون جامع دکتری پایان تیرماه تصمیمات اعلام می شود.

وی در خصوص وضعیت فعلی شهرستان یزد در موضوع کرونا گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان یزد زرد و وضعیت دو شهرستان استان نارنجی اعلام شده است و این نتایج به طور هفتگی از وزارت بهداشت بر اساس آمار اعلام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه