English

فرماندار یزد در دیدار با مدیر عامل شرکت برق منطقه ای بیان کرد؛

ضرورت همفکری برای انتخاب بهترین راهکار در توسعه استان یزد

فرماندار یزد تعامل دوسویه فرمانداری و شرکت برق منطقه‌ای یزد را موجب رشد و توسعه شهر دانست و تداوم جلسات همفکری برای انتخاب بهترین راهکار برای توسعه استان یزد را خواستار شد.

ضرورت همفکری برای انتخاب بهترین راهکار در توسعه استان یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد در دیدار با مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام‌شده در صنعت برق استان یزد، از پیشنهاد مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد مبنی بر بازدید از پست‌های برق انتقال و فوق‌توزیع شهرستان یزد استقبال کرد و همکاری با شرکت برق منطقه‌ای یزد برای حفظ حریم خطوط و رعایت امنیت جانی و مالی مردم را امری ضروری برشمرد.

رستگاری تعامل دوسویه فرمانداری و شرکت برق منطقه‌ای یزد را موجب رشد و توسعه شهر دانست و تداوم جلسات همفکری برای انتخاب بهترین راهکار برای توسعه استان یزد را خواستار شد.

ابوالفضل اسدی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد در این نشست ضمن ارائه گزارش از ظرفیت نیروگاه‌های استان، نیروگاه‌های تولید پراکنده و نیروگاه‌های خورشیدی، ابراز امیدواری کرد ظرفیت برخی از این نیروگاه‌ها تا 6 ماهه نخست سال جاری افزایش یابد.

وی با تأکید بر مسئله ایمنی و سلامت، به تعویق افتادن بهره‌برداری از برخی طرح‌ها را توسط پیمانکاران به دلیل کرونا خاطرنشان کرد و افزود: با توجه به پیش‌رو بودن پیک بار سال 99، در بازدید از پست‌های مختلف استان و با برگزاری جلسات متعدد از ابتدای سال، و پس از توزیع لوازم بهداشتی و ضدعفونی اماکن؛ شاهد آغاز پروژه‌ها و آمادگی آن‌ها برای پیک بار پیش‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در ادامه نیز با برشمردن پروژه‌های پیک‌بار 99، میزان آمادگی و وضعیت تعمیرات ایستگاه‌های برق را شرح داد و اقدامات انجام‌شده جهت بهره‌برداری از این پست‌ها برای پیک بار 99 را برشمرد.

وی همچنین با برشمردن مانورهای انجام‌شده در استان، مانور قطع جریان یکی از پست‌های مهم مرکز شهر را ازجمله این موارد دانست و افزود: این مانور به‌تازگی با همکاری شرکت‌ توزیع نیروی برق استان یزد با موفقیت انجام‌شده و در صورت قطع این پست، با تقسیم بار پست بر روی پنج پست دیگر، شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

این مقام مسئول صنعت برق در ادامه ضمن اشاره به وضعیت شبکه برق شهر یزد؛ پست‌های 400 کیلوولت یزدیک و شهید سامعی و پست 230 کیلوولت شمال و پست‌های 63 کیلوولت جنوب، یزد مهر، دروازه قرآن و چرخاب را ازجمله پست‌های شهر یزد، برشمرد.

وی همچنین بازدید از پست‌های برق انتقال و فوق‌توزیع شهرستان یزد باهدف لحاظ مسائل امنیتی، هماهنگی بیشتر در مورد مشکلات و نقض حریم‌ها، هماهنگی برای پیشبرد بهتر پروژه‌های عمرانی شهر یزد و همکاری با برق منطقه‌ای یزد را به فرماندار یزد پیشنهاد کرد.

اسدی همچنین با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های پیش‌آمده در حوزه اراضی خریداری‌شده برق منطقه‌ای یزد، عدم رعایت حریم پست‌ها را از بزرگ‌ترین دغدغه‌های این شرکت دانست و خاطرنشان کرد: رعایت حریم خطوط انتقال و فوق‌توزیع، بحث تملک برق نیست بلکه بحث ایمنی مردم است.

وی با اشاره به حادثه اخیر پیش‌آمده ادامه داد: در طوفان اخیر که با سرعت 97 کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوست، یکی از دکل‌ها با قدمت 35 سال سقوط کرد که البته با تلاش همکاران شرکت، این دکل با رکورد 9 روز به حالت عادی بازگشت و این حادثه ازجمله مواردی است که اهمیت رعایت حریم خطوط را نشان می‌دهد و نمی‌توان از آن چشم پوشید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه