English

رئیس پلیس آگاهی استان قم تشریح کرد؛

توصیه‌های پلیس در پیشگیری از سرقت خودرو و منزل

رئیس پلیس آگاهی استان قم توجه به هشدارهای پلیس را در پیشگیری از وقوع سرقت موثر دانست.

توصیه‌های پلیس در پیشگیری از سرقت خودرو و منزل

به گزارش خبرگزاری موج قم، سرهنگ میکائیل قهرمانپور در گفت‌وگویی، با ارائه نکات زیر خواست همشهریان توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو و منزل را در دستور کار قرار بدهند.

1- از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارید.

2- درب و پنجره ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل های ایمن و استاندارد استفاده کنید و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و کلیه درب های داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کرده و حداقل یک لامپ را روشن بگذارید.

3- قفل های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنید و از قرار دادن کلید منزل در محل هایی مانند زیر جای کفشی ، روی درب و سایر محل های قابل دسترسی خودداری کنید.

4- از نگهداری وجوه نقد زیاد ،اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و آن ها را به صندوق امانات بانک ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارید.

نکاتی در خصوص پیشگیری از سرقت خودرو:

1-از پارک کردن خودرو در نقاط خلوت، کم تردد، نامناسب و کم نورخودداری نموده و حتی الامکان در پارکینگ پارک کنید.

2- اگر امکان پارک خودرو در پارکینگ وجود ندارد اتومبیل خود را به وسایل ایمنی نظیر دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و ... مجهز کنید.

3- هنگام ترک اتومبیل از جا گذاشتن اشیاء قیمتی داخل اتومبیل خودداری و در توقف های کوتاه مدت شیشه های اتومبیل را بالا برده و درب را قفل کنید.

4- چنانچه پول و یا اشیاء با ارزش در اتومبیل دارید در هنگام تعویض چرخ حتما از قفل بودن درب ها اطمینان حاصل نمایید.

5- از رها نمودن خودرو در حالت روشن حتی برای چند لحظه خودداری نمایید .

6- درهنگام نقص فنی خودرو و نیاز به هل دادن هرگز اجازه ندهید افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    اگر میخواید سارقین نتوانند وارد منزل یا محل کار شما شوند، به توصیه های زیر عمل کنید

    1- قبل از هرچیز، به خاطر بسپارید سارقین روح نیستند که بتوانند از وسط دیوار عبور کنند
    2- ورود سارقین به منزل و محل کار از طریق درب، پنجره، بالکن یا پاسیو انجام میپذیرد
    3- این تصور که سارقین برای ورود درب را میشکنند یک اشتباه بزرگه که دلیل اصلی بسیاری از سرقتها است چون حواس جامعه را از تمرکز بر روی قفل که تنها عامل پیشگیری ورود سارقین از دربها است را منحرف میکنه به دربی که ساختار فلزی داشته باشه، مثل حفاظهای آکاردئونی یا دربهایی که ضد سرقت نامیده میشوند، در حالیکه سارقین فقط قفلهای نصب شده روی درب یا حفاظ را با شاه کلید و هک، بدون تخریب باز میکنند که عموما پلیس، سرقت را داخلی تشخیص میدهد و یا سارقین با پیچگوشتی، انبر قفلی یا دیلم قفلهای درب را تخریب میکنند که به توپی زنی یا دیلم زنی شناخته میشود، لذا فقط قفل نصب شده روی درب میبایست ضد دیلـم باشد به صورتیکه به هیچیک از روشهای ذکر شده فوق قابل باز یا تخریب شدن نباشد.
    4- بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها نقاط ضعف دیگر اماکن میباشند که میبایست با نصب حفاظ، ورود سارقین را از آنها غیر ممکن نمود، ولی متاسفانه هیچ تعریفی از حفاظ مناسب وجود ندارد و عموما تصور بر این است که هر چه حفاظ ضخیم تر یا سنگین تر باشد، مناسب تر است، در حالیکه حفاظ نیز باید ضد دیلم باشد به صورتی که امکان جدا سازی میلگرد یا پروفیلها از نقطه جوش با دیلم یا انبر قفلی امکانپذیر نباشد و در واقع هیچ راهی بجز تخریبش با فرز وجود نداشته باشه، لذا حفاظ نیز میبایست حفاظ ضد دیلم باشد.
    5- در مرحله آخر، ورود سارقین تحت عناوینی همچون مامور پلیس، آب، برق، گاز، پیک، سرایدار، همسایه است که صاحبین اماکن درب را برای آنها باز میکنند، که تنها روش موثر، حفط جان صاحبین اماکن است که استفاده از گاوصندوق ضد دیلم مجهز به قفل ضد زورگیری برای نکهداری سکه، طلا، ارز و دیگر موارد ارزشمند تنها روش موثر میباشد، چرا که نه تنها سارقین نمیتوانند گاوصندوق را در محل با دیلم باز کنند بلکه قابل اتصال به زمین و دیوار نیز میباشد که سارقین نتوانند آن را از محل خارج کنند و از همه مهمتر اینکه مجهز به قفل ضد زورگیری است که نه تنها امکان باز کردن یا تخریب قفل وجود نداشته باشد بلکه حتی مالکین را از تهدید شدن، کتک خوردن و قتل نجات دهد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه