English

رئیس کل دادگستری استان قم خبرداد؛

رتبه نخست دستگاه قضایی قم در صلح و سازش پرونده‌ها

رئیس کل دادگستری قم گفت: دستگاه قضایی استان قم رتبه اول کشوری در مختومه کردن پرونده‌ها از طریق صلح و سازش را از آن خود کرد.

رتبه نخست دستگاه قضایی قم در صلح و سازش پرونده‌ها

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم در همایش سراسری مسئولان قوه قضاییه که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت و هفته قوه قضاییه در خصوص اهمیت صلح و سازش  در دعاوی گفت دعاوی که با صلح و سازش به اتمام برسند از دوام و ثبات بیشتری برخوردار بوده و علاوه بر آن برکات و رحمت الهی را نیز به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص کسب رتبه اول استان قم در حوزه ارجاع پرونده ها به شوراهای حل اختلاف و صلح و سازش گفت: برمبنای راهکارهای قانونی و بخشنامه ریاست معظم قوه قضاییه جهت ارجاع پرونده های قابل گذشت در امر کیفری و بخشی از پرونده های حقوقی که در سال گذشته صورت گرفته به همت همکاران این استان موفق به کسب رتبه اول در بین دادگستری های سراسر کشور شد.

رئیس کل دادگستری استان قم افزود: در اجرای این بخشنامه پرونده هایی که به شورای حل اختلاف ارجاع گردیده است در امر کیفری ۷۶ درصد و در پرونده‌های حقوقی ارجاع شده در این بخشنامه ۸۵ درصد به صلح و سازش ختم شده و از کل پرونده های ارجاعی و در صلاحیت شوراهای حل اختلاف نیز ۲۹.۹ درصد با مصالحه تمام شده است.

حجت الاسلام مظفری استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف داوری، میانجیگری و مراکز مشاوره برای صلح سازش را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: استان قم از ظرفیت این نهاد ها برای صلح و سازش استفاده کرده و در این امر توفیق خوبی داشته است. همچنین اگر در موارد ذکر شده صلح و سازش انجام نگردد و پرونده ناچاراً به دادگستری ارجاع شود تاکید بر آن است تا تمامی شعب در کلیه مراحل با استفاده از ظرفیت های قانونی صلح و سازش را در اولویت خود قرار دهند

وی در ادامه تذکرات و پیشنهادهایی را به عنوان آسیب های موضوع صلح و سازش مطرح کرد که استان قم با رعایت این تذکرات توانسته است رتبه اول را کسب نماید از جمله آنها می توان به اطلاع به موقع طرفین دعوا از ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف و عدم ثبت مکرر پرونده ها در ارجاع رفت و برگشت و جلوگیری از ثبت آمار کاذب اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان قم موفقیت حاصله را مرهون حرکت جهادی کلیه کارکنان دستگاه قضایی استان قم دانست و از زحمات ایشان خصوصاً در شرایط ویژه کرونا تقدیر به عمل آورد.

وی در خصوص ساماندهی زندانیان در ایام کرونا نیز افزود با هماهنگی های انجام شده و تلاش مسئولان بیش از ۵۲ درصد زندانیان استان قم در ایام کرونا خارج از زندان به سر بردند که این امر رضایتمندی قابل قبول و اعتماد عمومی را برای دستگاه قضایی به همراه داشته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه