English

رئیس کل دادگستری قم:

پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور، تضمین سلامت جسمی و روانی افراد است

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: قاچاق کالاهای سلامت محور، سلامت جسمی و روانی افراد جامعه را به خطر می‌اندازد که لزوم پیشگیری از قاچاق این نوع کالا را بیش از پیش نشان می‌دهد.

 پیشگیری از قاچاق کالاهای سلامت محور، تضمین سلامت جسمی و روانی افراد است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفزی، رئیس کل دادگستری استان قم از عزم جدی دستگاه قضایی در امر مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت تشکیل جلسه ویژه از سوی کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، در این خصوص با هماهنگی دادستان قم و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

مظفری افزود: با توجه به تصریح ماده 27 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناظر به تبصره ماده 4 همین قانون، قاچاق کالاهای سلامت محور شامل دارو، مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و فرآورده های خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی می باشد که در این راستا علیرغم فعالیت دستگاه های مسئول، نظارت دستگاه قضایی و ایجاد شعب ویژه تضمین سلامت افراد جامعه از بعد جسمی و روانی افراد را به همراه دارد.

 رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در این خصوص و اهمیت ساماندهی گشت های بازرسی و نظارت تصریح کرد: رسانه ها در امر اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی های شهروندان نقش بسزایی داشته و می بایست فضایی ایجاد شود تا با کاهش تقاضای مصرف کالاهای قاچاق و تقلبی در حوزه سلامت، کمترین آسیب متوجه شهروندان شود.

وی ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه و اهتمام سازمان های ذیربط در این امر، شاهد کمترین تخلف و جرم در این حوزه در سطح استان باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه