English

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

استراتژی کشور آموزش خانواده با محوریت زنان در پیشگیری از اعتیاد است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: استراتژی کلان کشور آموزش خانواده با محوریت زنان در پیشگیری از اعتیاد است.

استراتژی کشور آموزش خانواده با محوریت زنان در پیشگیری از اعتیاد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، مرضیه فرشاد در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: توانمند سازی زنان یکی از مهمترین  مباحث پیشگیری از اعتیاد است که از استراتژی های کلان کشور می باشد.

وی با اشاره باینکه شعار جهانی امسال هفته مبارزه با مواد مخدر "دانش بیشتر برای مراقبت بیشتر" است، افزود: آگاهی و دانش مردم اگر افزایش پیدا کند در این صورت است که می‌توان مراقبت بیشتری از سلامت و بهداشت جامعه کرد.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش سن اعتیاد و افزایش آن در زنان تصریح کرد: آموزش خانواده و توجه به دو فرایند آموزش زنان و کاهش آسیب های اجتماعی از اقدامات پیشگیرانه اداره کل بهزیستی استان اصفهان است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در جهت کاهش آسیب و درمان زنان معتاد بخشی غیردولتی در اصفهان برای ساماندهی معتادان متجاهر که کارتن خواب یا متکدی هستند اعلام آمادگی کرده است.

مرضیه فرشاد گفت: با توجه باینکه با شیوع ویروس کروناد تکدی‌گری و کارتن خوابی معتادان متجاهر در هم ترکیب شد ناچار شدیم با هماهنگی که میان بهزیستی، و دستگاه های دیگر از جمله شهرداری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر،  دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی انجام شد برای ساماندهی وضعیت آسیب‌های اجتماعی شهر اقدام کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: در حوزه اعتیاد مراکز توانمندسازی و پناهگاه‌های درمانی فعال هستند و از هفته آینده در یکی از مناطق پرخطر تسهیل گری با رویکرد خانواده و محوریت زنان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: 55 مرکز درمانی سرپایی در استان فعالیت دارند که در این مراکز کمک روانشناس روانپزشک و مددکار فرایند درمان با دارو می باشد.

سمیه کریمی با اشاره به فعالیت 87 مرکز اقامتی جهت معتادان در استان گفت: در این مراکز افراد به مدت 21 روز اقامت می‌کنند که این زمان به مدت 3 بار قابل تمدید است.

وی ادامه داد: در این مراکز اقامتی افراد معتاد با انجام اقدامات پرهیز مدارانه و با خودمعرفی به سمت بهبودی حرکت می کنند و خودشان با علاقه‌ای که به درمان دارند، مراجعه می‌کنند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره باینکه استان اصفهان نخستین استان در تشکیل مرکز TC در کشور است، گفت: سعی کردیم تا در این الگوی تجمیع شده با رویکردهای نوین درحوزه  پیشگیری و درمان اعتیاد اقدام کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه