English

محسنی بندپی اعلام کرد:

افزایش هزار برابری کشت مواد مخدر در مرزهای ایران

رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری پیشگیری از مواد مخدر گفت: کشت مواد مخدر در مرزهای ایران هزار برابر افزایش پیدا کرده است

افزایش هزار برابری کشت مواد مخدر در مرزهای ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن بندپی رییس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری پیشگیری از اعتیاد گفت: اقدامات پیشگیرانه یکی از اهداف مهم سازمان است. ما در ۵۰۰ محله طرح توانمندسازی خانواده های مورد تهدید، زنانی که همسرشان دچار اعتیاد هستند در حال اجراست و از اقدامات فرهنگ سازی ارائه بسته های آموزشی به مدارس، مهدکودک ها و ... است.

او افزود: ما منکر در دسترس بودن مواد مخدر در جامعه نیستیم اما کشفیاتی که این دو سال اخیر در حوزه مواد مخدر داشته ایم بسیار چشمگیر است.

محسنی بند پی بااشاره به کشت چشمگیر خشخاش در مرزهای ایران گفت:کشت خشخاش در افغانستان و مرزهای ایران هزار برابر افزایش پیدا کرده است. اما در میان مواد مخدر مصرف شیشه طی سال گذشته کاهش پیدا کرده است. ما تمام تلاشمان را در افزایش این کشفیات به خدمت گرفته ایم.

اشتغال ۷۵۰۰ معتاد بهبود یافته

محسنی بندپی با اشاره به اقدامات این سازمان در مورد اشتغال‌زایی گفت: سازمان بهزیستی براساس قانون برنامه ششم توسعه اقدامات پیشگیری را در دستور کار دارد که با همکاری سازمان شهرداری‌ها، اشتغال زایی معتادان بهبود یافته را پیگیری می کند.

 او افزود: در صورتی که نسبت به بهبود یافتگی فرد معتاد اطمینان حاصل کنیم، اختصاص وام‌های اشتغال‌زایی به این افراد د اولویت قرار می‌گیرد. سال گذشته ۷۵۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته مشغول به کار شدند و حتی تهیه مسکن مناسب و رایگان برای آنها نیز جزو اولویت‌های سازمان بهزیستی است.

او در ادامه نسبت به فرمایشات رهبری در رابطه با پیشگیری از اعتیاد گفت:براساس فرموده رهبری باید پیشگیری را در اولویت کار قرار دهیم. گزارشات رسیده درمورد خط ملی اعتیاد نشان می‌دهد که سال گذشته ۴۱۰ هزار تماس موفق با این خط ملی صورت گرفته و در نظر داریم امسال ظرفیت این خط را یک و نیم برابر افزایش دهیم.

اشتباه آماری در بازگشت بچه های بی سرپرست توسط خانواده ها 

رییس سازمان بهزیستی استان تهران آمارهای ارائه شده از  افزایش برگشت کودکانی که به فرزندخواندگی گرفته شده اند را اشتباه دانست و گفت: برخی مشاورین و مددکاران جامعه به اشتباه عدد و رقم های نادرستی در رابطه با بازگشت کودکان ازائه داده اند. به طور مثال آماری که ارائه داده اند ۶۰ درصد بوده است درصورتی که کل آمار کودکان بی سرپرست در سازمان های بهزیستی ۲۵۰۰ است و ۱۶۰۰ خانواده در صف نگهداری بچه ها هستند.

او تاکید کرد:رویه فرزند خواندگی در سال های اخیر بسیار آسان تر شده است بطوریکه افراد به راحتی می توانند امین موقت شوند و بچه را چندین ماه تحت سرپرستی قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه