English

سید محمد پوروخشوری:

حمل ونقل همگانی بسیار پرهزینه است

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به چگونگی فعالیت ناوگان حمل ونقل اتوبوسرانی، از اینکه حمل ونقل همگانی بسیار پرهزینه است و صرفه اقتصادی برای شهرداری ندارد، سخن گفت.

حمل ونقل همگانی بسیار پرهزینه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سید محمد پوروخشوری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به شکل گیری این سازمان عنوان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر از سال 1396 با تغییر اساس نامه هایی که در وزارت کشور اتفاق افتاد از ادغام چهار سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی، سازمان پایانه های برون شهری و مدیریت وانت بارها و حمل ونقل بار و کالا تشکیل شد.

این سازمان همانگونه که از نامش پیدا است مدیریت ناوگان مسافری و باری در سطح شهرها را در شهرداری به عهده دارد و انسجام و یکپارچگی امور اداری و سازمانی آن نیاز به یک سال زمان داشت.

 

حمل ونقل همگانی بسیار پرهزینه است

وی عنوان کرد: در ناوگان حمل و نقل توجیه اقتصادی وجود ندارد. بدین صورت که نرخ تمام شده حمل و نقل توسط اتوبوس 2500 تومان است. در قانون آمده است یک سوم از این مقدار توسط شهروند، یک سوم از سوی شهرداری و یک سوم دیگر نیز توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمل ونقل همگانی بسیار پرهزینه است، گفت: در سال 1388 خرید اتوبوس ها با عددی بین 20-100 میلیون محقق می شد. با گذشت زمان این عدد به 500 میلیون افزایش پیدا کرده و اکنون نیز2.2 میلیارد تومان است.

در قانون آمده است 82.5 درصد از این هزینه ها بایستی توسط دولت به صورت سوبسیت پرداخت شود و مابقی را شهرداری به حساب وزارت کشور واریز کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان بیان کرد: از سال 1390 تاکنون حتی یک اتوبوس به شهرداری ها تحویل داده نشده است و این درحالیست که عمرمفید هر دستگاه اتوبوس 10 سال است و متوسط ناوگان موجود حال حاضر به سن فرسودگی رسیده است.

وی از نوع سوخت اتوبوس ها سخن گفت و اضافه کرد: گازوئیل موجود حتی یورو2 نیز نیست و با رایزنی ها یی که در این زمینه انجام شده است این سوخت به  یورو4  خواهد رسید. هر چند تحقق این موضوع برای شهرداری بسیار پر هزینه است اما با تاکید شهردار محترم و همینطور شورا جهت رعایت مسائل محیط زیستی در دستور کار قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه