English

ایمان حجتی خبر داد:

تصویب لایحه خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد در شورای شهر اصفهان

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از تصویب لایحه خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد در در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان خبر داد.

تصویب لایحه خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد در شورای شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ایمان حجتی اظهار کرد: لایحه خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و حیدرآباد هند به عنوان چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان پس از بررسی در کمیسیون‌های مربوطه در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان در نوبت رأی‌گیری قرار گرفت و با اکثریت آرا به تصویب رسید.  

وی با اشاره به اینکه حیدرآباد از جمله غنی ترین شهرهای هند در فرهنگ و تاریخ و همچنین از جمله شهرهای تراز اول جهان در حوزه فناوری اطلاعات است، گفت: اهمیت دوستی و مراوده با این شهر موجب شد تا در سال 1398 موضوع خواهرخواندگی از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان پیگیری شده و به جریان بیفتد. باتوجه به تغییر برخی فرآیندها در مبحث خواهرخواندگی شهرها، گزارش توجیهی درباره اهمیت و تمایل دوجانبه برای عقد این پیمان، برای بررسی و تایید به وزارت کشور ارسال شد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه انجام استعلام وزارت کشور از وزارت امور خارجه نیز از جمله دیگر فرآیندهای لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: بر اساس ضوابط جدید وضع شده از سوی وزارت کشور، لوایح خواهرخواندگی باید به تصویب شوراهای اسلامی شهر هم برسد و حالا با تصویب این لایحه، راه کوتاهی تا امضای این تفاهم نامه باقی مانده است.

ایمان حجتی گفت: با تصویب این موضوع در شورای شهر اصفهان، حیدرآباد هند به عنوان چهاردهمین شهر خواهرخوانده اصفهان انتخاب شده و در این راستا سرفصل جدید مراودات و تعاملات اصفهان با این شهر، آغاز خواهد شد.

به گزارش موج، حیدرآباد به شهر معابد و مساجد شناخته شده است و این شهر تاریخی شباهت بسیاری به اصفهان دارد و به همین سبب به "اصفهان نو" معروف است.حیدرآباد باغ‌های زیبایی به سبک ایرانی و چهارباغ اصفهان دارد و مسجد و بنای تاریخی "چهارمنار" نماد این شهر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه