English

منصور ستوده درخصوص ساخت و ساز در مسیر رودخانه سد اکباتان عنوان کرد:

متعرضین حریم یا بستر رودخانه به مراجع قانونی معرفی می شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه متعرضین حریم یا بستر رودخانه به مراجع قانونی معرفی می شوند گفت: هر گونه ساخت و ساز یا دخل و تصرف در بستر یا حریم رودخانه ممنوع است.

متعرضین حریم یا بستر رودخانه به مراجع قانونی معرفی می شوند
به گزارش خبرگزاری موج همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان،  منصور ستوده ، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به ساخت و ساز در مسیر رودخانه سد اکباتان و بیان اینکه هر گونه دخل و تصرف و ساخت و ساز در بستر ممنوع است، افزود: از منتهی الیه بستر رودخانه به طرفین هم یک فاصله ای هست به اسم حریم رودخانه که هر گونه ساخت و ساز در حریم رودخانه هم ممنوع است.

وی عنوان کرد: درخصوص ساخت و ساز در مسیر رودخانه سد اکباتان و گسیل شدن فاضلاب این مناطق و ویلاها در سد اکباتان اظهار کرد: همه رودخانه ها یک بستر دارند و یک حریم، بستر کلا مربوط به وزارت نیرو و در اختیار دولت است.

ستوده با اشاره به اینکه ممکن است ملک مردم در حریم رودخانه قرار گرفته باشد، عنوان کرد: در صورتی که ملک مردم در حریم رودخانه قرا گرفته و آن محوطه متعلق به شخص باشد باز هم مطالعات و بررسی هایی صورت می گیرد و حریم و بستر مشخص و علامت گذاری می شود و در حریم نیز حقوق ارتفاقی وزارت نیرو می بایست لحاظ و هیچگونه اعیانی در آن احداث نگردد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: در مکان هایی که مردم وارد حریم یا بستر رودخانه شوند و به نوعی تعرض کنند افراد شناسایی و از طریق ضابطین دادگستری و مامورین شرکت آب منطقه ای پیگیری و به مراجع قانونی معرفی می شوند تا حکم قلع و قمع یا خلع ید صادر شود.

ستوده با اشاره به ورود غیر قانونی فاضلاب به آب رودخانه ها در همدان گفت: ورود فاضلاب به رودخانه ها در همدان مشکلات زیادی به دنبال دارد، البته جلوگیری از آلودگی آب طبق قانون به عهده سازمان حفاظت و محیط زیست است و ما در این زمینه با محیط زیست تعامل داریم و با متخلفین طبق قانون برخورد می شود.

وی ادامه داد: اراضی تصرف شده از سوی متخلفان در بستر و حریم دریاچه سد اکباتان، اعاده به وضع سابق گردید و در راستای اعمال برخورد با متصرفان غیر قانونی، حریم دریاچه سد اکباتان رفع تصرف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه