English

منصور ستوده:

بارش ۴۲۹ میلی‌متری در سال جاری/۱۰۰ درصد حجم سد اکباتان پر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد حجم سد اکباتان پر است، از بارش ۴۲۹ میلی‌متری در سال جاری خبر داد.

بارش ۴۲۹ میلی‌متری در سال جاری/۱۰۰ درصد حجم سد اکباتان پر است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد حجم سد اکباتان پر است، خاطرنشان کرد: ورودی سد اکباتان ۹.۰۳ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی ۳۵ میلیون مترمکعب است که ۱.۱۵ مترمکعب در ثانیه آب از این سد برای مصرف شرب برداشت می‌شود.

وی با اشاره به بارش ۴۲۹ میلی‌متری در سال جاری گفت:  از ابتدای سال آبی جاری تا ششم ادریبهشت ماه ۴۲۹ میلیمتر بارش در  استان همدان به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته که ۵۹۰ میلیمتر بوده، کاهش ۲۷ درصدی دارد.

منصور ستوده اظهار کرد: براساس آمار بلندمدت در استان همدان ۳۰۸ میلی متر بارش رخ داده که میزان بارش های امسال نسبت به بلندمدت نیز افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

ستوده با بیان اینکه ۸۵ درصد حجم سد آبشینه پر است، افزود: ورودی سد آبشینه ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه و حجم ۴.۲۳ میلیون مترمکعب است.

وی حجم فعلی سد شیرین سو را ۴.۳ میلیون مترمکعب دانست و یادآور شد: ورودی این سد ۰.۳۵ مترمکعب در ثانیه بوده و هم اکنون ۹۸ درصد حجم مخزن سد پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ورودی سد کلان ملایر ۶.۵ مترمکعب در ثانیه است، تصریح کرد: حجم فعلی سد کلان ۴۴.۳۵ میلیون مترمکعب است که ۹۹ درصد از مخزن سد پر است.

وی با اشاره به اینکه حجم سد سرابی به طور کامل پر شده است، خاطرنشان کرد: ورودی سد سرابی ۲.۲ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم آن ۹.۱۱ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه ۴۸ درصد از حجم سد شنجور پر آب است، گفت: ورودی این سد ۰.۱۱۵ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم فعلی آن ۲.۵ میلیون مترمکعب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه