English

منصور ستوده:

تعداد ۴۰۷ حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال مسدود شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به جلوگیری از اضافه برداشت ها از چاه های مجاز، از مسدود کردن تعداد 407 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال خبر داد.

تعداد 407 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال مسدود شده است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان  با اشاره به تشکیل جلسات متعدد برای مسدود کردن چاه های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز، نصب و راه اندازی کنتورهای هوشمند آب و برق بر روی چاه ها، تشکیل و راه اندازی گروه های گشت و بازرسی و توقیف دستگاه های حفاری غیرمجاز و طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی گفت: امسال تعداد ۴۰۷ حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قضایی با حجم آب صرفه جویی شده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب و عمق انسداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر پر و مسدود شده است.

ستوده با بیان اینکه ۴۶ درصد حجم کل مخزن سد اکباتان همدان خالی است، گفت: بارندگی‌های استان همدان نسبت به میانگین بلند مدت ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: سال گذشته ۹۸ میلی متر بارش و در میانگین بلند مدت ۵۷ میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۵ درصد افزایش دارد.

ستوده میزان حجم ذخیره مخزن سد اکباتان را ۱۸.۲ میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: در حال حاضر ۴۶ درصد حجم کل مخزن سد اکباتان همدان خالی است.

ستوده با یاداوری اینکه از سال ۹۳ تاکنون تعداد ۳ هزار و ۸۷۲ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده ۲۶۹ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۴ هزار متر در استان همدان مسدود شده است، گفت: ۴ هزار و ۵۹۸ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق نیز بر روی چاه های مجاز نصب شده است.

ستوده گفت: در زمینه اصلاح و تعدیل پروانه های کشاورزی نیز تاکنون تعداد ۵۳۱ پروانه اصلاح و تعدیل شده که صرفه جویی حدود ۲۳ میلیون متر مکعبی در منابع آب زیرزمینی را به همراه داشته است.

وی گفت: تعهد استان همدان برای نصب کنتور نسبت به برنامه راهبردی در سال ۹۸ تعداد ۵۵۰ دستگاه بوده که ۳۵۲ دستگاه نصب شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به جلوگیری از اضافه برداشت ها از چاه های مجاز، از مسدود کردن تعداد 407 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر