English

در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری موج قم مطرح شد؛

انتقاد مدیرعامل مخابرات قم از عملکرد جزیره‌ای وزارتخانه‌ها در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات

مدیرعامل مخابرات قم گفت: عملکرد جزیره‌ای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مخابراتی باید به یک نظم هماهنگ و یکپارچه تبدیل شود زیرا این خدمات جزیره‌ای برای مردم رفاه و آسایش ایجاد نمی کند لذا در بستر فناوری اطلاعات نیازمند یک سامانه متمرکز، همخوان و همگرا در سطح ملی هستیم.

انتقاد مدیرعامل مخابرات قم از عملکرد جزیره‌ای وزارتخانه‌ها در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید اسدالله دهناد ، مدیرعامل مخابرات قم در بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری موج در قم و گفتگو با خبرنگاران این نمایندگی، با اشاره به اینکه بین کار رسانه‌های مجازی با شرکت مخابرات اشتراک ماهیت وجود دارد، گفت: ارتباطات وجه مشترک رسانه است در عصر حاضر، بر خلاف گذشته مفاهیم سنتی حوزه سیاست تغییر کرده، به گونه ای که اگر قدرت نظامی حرف اول را در بحث قدرت‌نمایی سیاسی می زد امروز و در عصر حاضر مهم ترین عامل در قدرت سیاسی، قدرت رسانه و ارتباطات است.

وی افزود: قدرت رسانه‌ای در دنیای امروز به اندازه‌ای مهم است که هرکس توان رسانه ای قوی تری دارد، تسلط بیشتری بر مسائل مختلف دارد.

دهناد گفت: امروزه در کنار سه رکن اصلی یک حکومت، از رسانه به عنوان قوه چهارم یک حکومت نام برده می شود و در کنار این کار مسئولیت ایجاد زیرساخت های ارتباطی بر عهده مخابرات است و از این رو، مخابرات مانند وزارت راه، شاهراه های ارتباطی را ایجاد می‌کند و امروز شاهد انعکاس اخبار در کمترین زمان و بیشترین سرعت هستیم.

وی ادامه داد: در سه دهه اخیر در سطح جهانی در زمینه فناوری اطلاعات شاهد پیشرفت های زیادی بوده ایم، برای مثال در کشور ما هم حقیفتا سرمایه گذاری های قابل توجهی در سطح کشور و استان انجام شده و تلاش ما باید معطوف به این امر باشد که نتیجه این اقدامات و سرمایه‌گذاری ها به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود.

مدیر عامل مخابرات قم بیان کرد: تجربه نشان داده است دستگاه های اجرایی در سطح استان و کشور هرچقدر در زمینه بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در حوزه فناوری اطلاعات تلاش بیشتری داشتند در ارائه خدمات به مردم موفق تر بوده اند.

وی افزود: استفاده از فناوری های نوین ارتباطات یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و یک نیاز قطعی در تعاملات اجتماعی، آموزشی و اقتصادی و فرهنگی است، امروزه موضوعات اساسی مردم در همه سطوح و همه بخش‌ها با فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتباط مستقیم دارد.

دهناد با اشاره به اینکه زندگی مردم با فناوری‌های نوین ارتباطات عجین شده است، افزود: برای استفاده حداکثری از این امر در خدمت رسانی به مردم نیازمند اقدامات اساسی و گام های بلندی هستیم.

وی گفت: وظیفه ما به عنوان مجموعه مخابرات ایجاد زیرساخت ها و بسترهای لازم است اما اینکه دستگاه های خدمات رسان چگونه از این امکانات به نفع مردم استفاده کنند یک موضوع فرابخشی است که باید مورد توجه میدران هر بخش است.

مدیرعامل مخابرات قم ضمن اشاره به اینکه موضوع کرونا نشان داد که ما باید تمرکز اصلی فعالیت‌ها را بر خدمات الکترونیک متمرکز کنیم، افزود: برای تامین نیازهای مردم می‌بایست زیرساخت‌های مناسب و ظرفیت‌های بیشتری فراهم شود.

لزوم راه‌اندازی سامانه ملی فناوری اطلاعات متمرکز و همگرا

وی با اشاره به اینکه عملکرد جزیره‌ای وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در بهره‌برداری از فناوری اطلاعات و زیرساخت‌های مخابراتی باید به یک نظم هماهنگ و یکپارچه تبدیل شود، گفت: هر وزارتخانه‌ای ، بخش فناوری اطلاعات دارند و هیچ هماهنگی با سایر دستگاه‌ها ندارند و ضعف تعامل بین دستگاه‌ها کاملا مشهود است و این خدمات جزیره‌ای برای مردم رفاه و آسایش ایجاد نمی کند.

دهناد اظهار کرد: جهت آسان سازی خدمات و ایجاد نظام هماهنگ ارائه خدمات به مردم در بستر فناوری اطلاعات نیازمند یک سامانه متمرکز، همخوان و همگرا در سطح ملی هستیم و این امر از ضروریات امور فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.‎

وی گفت: پاسخگویی به نیازهای متنوع مردم و ایجاد رضایتمندی بیشتر، جز از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ممکن نیست و در این زمینه و اینکه مردم ثمره آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند نیاز به برنامه‌ریزی و درک عمیق‌تری هستیم.

بیش از 90 درصد جاده‌های استان تحت پوشش شبکه همراه اول است

دهناد با بیان اینکه در استان قم، متناسب با امکانات و مقدورات اقدامات مهمی انجام  شده است، بیان کرد: در بخش تلفن ثابت بیش از 626 هزار پورت منصوبه وجود دارد که از این تعداد، 482 هزار و 195 پورت آن فعال است و مشترکین در حال استفاده از آن هستند به طوری که ضریب نفوذ تلفن ثابت بیش از 34 درصد است.

وی تصریح کرد: حدود 130 هزار پورت دیگر وجود دارد و اگر تقاضا و نیازمندی از سمت مردم باشد در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و می‌توانیم پاسخگوی نیاز مردم باشیم و برای آنان فعال کنیم.

دهناد گفت: در بخش تلفن همراه هم تعداد 1 میلیون و 781 هزار و 279 سیمکارت همراه اول به مردم قم واگذار شده است که از این تعداد بیش از جمعیت استان می‌باشد و ضریب نفوذ آن بیش از 128 درصد است.

دهناد در خصوص پوشش شبکه تلفن همراه در شهر، بیان کرد: خوشبختانه 100درصد نقاط شهری دارای پوشش تلفن همراه اول هستند و بیش از 90 درصد از جاده‌های استان نیز تحت پوشش شبکه همراه اول است و در مقایسه با استان‌های دیگر کشور وضعیت کاملا بهتری داریم.

وی ادامه داد: تمام نقاط شهر قم از پوشش اینترنت 4G و 3G تلفن همراه برخوردار است و ساکنین شهرهای تابعه نیز تماما از اینترنت 3G بهره‌مند بوده‌اند.

دهناد گفت: در بخش دیتا و اینترنت پیشرفت‌های بسیار خوبی در استان صورت گرفته ایت به صورتی که علاوه بر واگذاری اینترنت پر سرعت در تمامی نقاط شهری و روستایی استان در بسیاری از مناطق از سرویس VDSL و FTFH استفاده شده که در سرویس FTTH فیبر نوری تا منازل مشترکین نصب گردیده و از بستر فیبر نوری اینترنت پر سرعت به مشترکین ارائه می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 132 هزار مشترکین تلفن ثابت از اینترنت پر سرعت ADSL استفاده می‌کنند و 9 هزار و 176 مشترک از سرویس VDSL  و همچنین هزار و 828 مشترک نیز از سرویس FTTH استفاده می‌کنند.

93 درصد روستاهای قم دارای اینترنت پر سرعت هستند

مدیرکل مخابرات قم اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 853 کلیومتر فیببر نوری در سطح استان نصب گردیده که بستر بسیار مناسبی رل برای ارائه خدمات مخابرات فراهم کرده است، در حال حاضر 172 روستای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند که 142 روستا از خدمات اینترنت پر سرعت ADSL نیز استفاده می‌کنند و 12 روستا از تکنولوژی 2G استفاده می‌کنند.

دهناد با اشاره به اینکه اجرای طرح USO در روستاهای قم، در دستور کار قرار گرفته‌است، گفت: در این طرح توسعه‌ای بنا بر این است تغییر بستر از کابل مسی به کابل فیبری است که در این حالت شاهد افزایش کیفیت قابل توجه اینترنت خواهیم بود.

وی افزود: تقریبا 55درصد از مشترکین از سرویس اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند و مابقی از خدمات شرکت‌های خصوصی بهره مند می شوند که نظارت بر عملکرد این شرکت‌های خصوصی بر عهده وزارت ارتباطات است.

آغاز قطعی تلفن‌های ثابت به علت بدهی از خردادماه

مدیرکل مخابرات قم با بیان اینکه با هدف جلوگیری از شیوع کرونا و به منظور رفاه حال مشترکین تلفن‌های ثابت استان از اسفندماه 98 تا اردیبهشت‌ماه 99 بعلت بدهی قطع نشد، افزود: مخابرات قم حدود 31 درصد لاوصولی دارد یعنی حدود 31 درصد از بدهی‌های مردم به مخابرات معوق مانده است.

وی تصریح کرد: از خردادماه و با توجه به عادی شدن شرایط و بازگشایی مراکز مختلف در کشور و آغاز به کار فعالیت‌های اقتصادی، قطع تلفن‌های ثابت به علت بدهی آغاز شد.

دهناد با اشاره به اجرای نظرسنجی مردمی در خصوص ارائه خدمات مخابرات قم بیان کرد: 81 درصد در حوزه فروش و واگذاری ADSL اعلام رضایت کردند و در بحث پشتیبانی 70 درصد رضایت داشتند اما هر آن چه در زمینه ارتفای رضایتمندی مردم تلاش کنیم، بازهم جای کار دارد زیرا هر آنچه رضایت مشتری بیشتر باشد میزان بهره مندی از خدمات افزایش می‌یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه