English

وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام ۲۰۱۷خبر داد؛

فعال شدن دو اپراتور خصوصی پست/آزادسازی مکالمات بین‌المللی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف وزارت‌ ارتباطات‌ توسعه شبکه ملی اطلاعات تولید محتوای داخلی و دو برابر کردن آن است.

فعال شدن دو اپراتور خصوصی پست/آزادسازی مکالمات بین‌المللی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، وزیر ارتباطات در نمایشگاه تلکام٢٠١٧ به آزادسازی مکالمات بین‌الملل اپراتورهای مجازی پرداخت و گفت: از کمیسیون تنظیم مقررات خواستیم مکالمات بین‌الملل را با تنظیم مقررات برای MVNO ها برقرار کند تا آنها از این ظرفیت برای بهبود کیفیت مکالمات استفاده کنند.

وی تصریح‌ کرد: با آزادسازی مکالمات بین‌الملل برای اپراتورهای مجازی بهبود کیفیت مکالمات حاصل می‌شود، چرا که اپراتورهای مجازی در صنعت مخابرات  می‌توانند حجم پنج درصدی از بازار را به خود اختصاص دهند. 

آذری جهرمی با بیان اینکه تلکام امسال با ۲۲۵ شرکت داخلی و ۱۰۲ شرکت خارجی برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای اعلام برنامه‌های مخابراتی در کشورهای توسعه یافته است.

به گفته وی ایجاد شدن تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه از مزایای آزاد سازی مکالمات است. بدین ترتیب امکانی برای MVNO ها فراهم می‌شود که از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، همچنین کمیسیون تنظیم مقررات در حال تدوین شرایط است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطاعات با بیان اینکه مهم ترین اهداف در برنامه ششم توسعه در حوزه وزارت ارتباطات ۲.۵ برابر کردن حجم بازار ICT است، خاطرنشان کرد: دو اپراتور خصوصی پست فعال می شوند و با آزاد سازی این اپراتورها فعالیت‌های پستی کشور از ظرفیت امروز که ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

جهرمی با اشاره به اینکه مخابرات باید امکان فعالیت بخش خصوصی و FCPها را نیز فراهم کند، ادامه داد: طی شش ماه گذشته شرکت مخابرات  در تهران ۱۴ هزار پورت فیبر نوری واگذار کرده انتظار ما این است در پایان سال مخابرات ۱۰۰ هزار پورت واگذار کرده باشد. هر چند این عدد بزرگ نیست اما موانع توسعه در حوزه ثابت زیاد است و سال‌هاست در آن سرمایه‌گذاری نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه