English

فاطمه جراره:

شهردار بندرعباس ضعف خود را به گردن کرونا انداخت

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه شهردار بندرعباس ضعف خود را به گردن کرونا انداخته است، گفت: من و آقای بواشه قانع نشدیم اما برای ادامه کار به همکاری دیگر اعضاء نیازمندیم.

شهردار بندرعباس ضعف خود را به گردن کرونا انداخت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار" ارائه پاسخ شهردار بندرعباس به سوالات اعضای شورا" که با حضور شهردار بندرعباس و معاونین وی برگزار شد، با بیان اینکه طرح سوال اعضا از شهردار و پاسخگویی وی به سوالات حرکتی رو به جلو می باشد، اظهار کرد: از شهردار بندرعباس و اعضای شورا به جهت تشکیل جلسه تشکر می کنم و از تجربه ۷ ساله خود که به دنبال موضوع نظارت بر عملکرد شهرداری برای حل مشکلات مردم بودم و طرح سؤال و پاسخگویی شهردار به سوالات  حرکتی روبه‌جلو است که باعث افزایش بعد نظارتی اعضا و گزارش به مردم توسط شهردار است و این نکته مثبتی است. هرچند بعد از طرح سؤال فعالیت مثبتی از شهرداری در موضوعات متفاوت در سطح شهر بوده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص راه اندازی بی آرتی که  در سال ۹۴ شروع شد و  قرار بود در سال ۹۶ مورد بهره برداری قرار گیرد بعد از هزینه بالای صد میلیارد تومان ، هنوز این اتفاق نیفتاده است .

جراره بیان کرد: در سال ۹۵ اجرای شهربازی تصویب شد اما بعد از ۴ سال هنوز به نتیجه ای نرسیده است، در سال های مختلف بودجه های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده بود و جایجایی بودجه نباید بدون اطلاع شورا صورت می گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، تصریح کرد: درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری نیز برای پرسنل شهرداری انتظاری ایجاد شد وزمانی که هنوز شهرداری مجوزی نداشت این انتظار را برای آن ها ایجاد کرد.

وی ادامه داد: طبق گفته های خود آقای شهردار، نیروهایی هستند که بیش از ۱۵ سال  در حال خدمت هستند و هنوز تبدیل وضعیت نشدند اما سوال این است که بر چه مبنایی کار تبدیل وضعیت نیروهای تازه کار و افراد خاص و نورچشمی ها در حال انجام است؟

جراره افزود: موفق شدن تیم حقوقی شهرداری از وظایفش است و باید نسبت به مواردی که موفق نشده پاسخگو باشد، سوالات ما و پرونده های مدنظر ما خیلی بیشتر بوده است و موارد ذکر شده تنها سه مورد از آنها است و درخصوص پرونده ۱۰ میلیارد تومانی نیز اگر شهرداری تیم حقدقی قوی داشت  نیاز به  پرداخت محکومیت ۱۰ میلیارد تومانی نبود.

جراره گفت: حق و حقوق کارگرها باید هرماه پرداخت شود، مگر یک کارگر چقدر درآمد دارد که دو سه ماه هم در پرداختش تاخیر ایجاد شود؟ پیمانکار باید توانایی پرداخت حقوق کارگرها را داشته باشد، همچنین آزمایشات ادواری کارگران توسط پیمانکاران انجام نمی شود، بیمه بسیاری از کارگران نیز چندین ماه است پرداخت نمی شود. بیشترین ظلم درحق کارگران صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: خور نایبند نیز از پروژه هایی است که شهرداری حدود ۱۵ میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است و قرار بوده تبدیل به مکانی تفریحی شود که شهروندان الان به جز مشکلات هیچ سودی از این خور نبرده اند.

وی بیان کرد: پروژه هایی داریم که میلیاردها تومان در آن ها هزینه شده در حال از بین رفتن است. در اینکه شهرداری کارهایی انجام می دهد شکی نیست اما باید نگهداری از پروژه ها صورت بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: خاموشی آب نمای موزیکال  شهر بندرعباس نیز هیچ ارتباطی با کرونا ندارد و شهروندان ما تنها چند ماه از آن بهره بردند.

جراره عنوان کرد: سوالات مطرح شد و توصیه من به اعضای شورا، رئیس بعدی و شورای بعدی این است که از ظرفیتی قانون استفاده کنند تا شاهد اثرات مثبت آن باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه