English

شهردار بندرعباس روی لبه تیغ

چنان چه جلسه روز سه شنبه شورای شهر به حد نصاب برسد، شهردار بندرعباس روز سختی را برای پاسخگویی به ابهامات و اتهامات مطرح شده پیش رو خواهد داشت.

شهردار بندرعباس روی لبه تیغ

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، یکصد و هفتاد و پنحمین جلسه شورای شهر بندرعباس با نطق های آتشین فاطمه جراره، رئیس و اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس نسبت به عملکرد شهردار به پایان رسید و خروجی آن تعیین مهلت ده روزه برای حضور شهردار در صحن شورا و پاسخگویی به ابهامات و اتهامات مطرح شده بود.

نحوه جذب و استخدام در شهرداری بندرعباس، ردپای افراد خاص در قراردادهای منعقد شده، حقوق عقب افتاده کارگران تنظیف، مدیریت ناصحیح شهری و فامیل بازی در توزیع پست های مدیریتی شهرداری از جمله ابهامات و اتهامات مطرح شده بود که عباس امینی زاده شهردار بندرعباس باید در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس حضور یابد و نسبت به کارنامه خود دفاعیاتش را بیان کند.

اما موضوع دیگری که اذهان عمومی را به خود درگیر کرده، اجتناب دیگر اعضای شورای شهر بندرعباس در اعلام موضع صریح نسبت به ابهامات و اتهامات است. اگر این افراد از پشت پرده چنین مسائلی خبر داشتند، به دلیل سوگندی که یاد کرده‌اند، می بایست صریحا به موضوع ورود می کردند و در سوی مقابل چنان چه در جریان عملکرد صحیح شهردار بودند، باز هم وظیفه داشتند که نه در جلسه شورا که در فرصتی دیگر در گفتگو با رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان، شهردار را از اتهامات مطرح شده مبرا کنند.

با این حال هر چه به روز سه شنبه نزدیک تر می شویم، زمزمه های بیشتری مبنی بر تمایل برخی از اعضای شورای شهر برای فرار از حضور در جلسه مذکور به گوش می رسد و شاید شهردار هم به دنبال زمان خریدن برای دفاع بهتر یا لابی با سایر اعضا است و باید گفت که برگزاری جلسه آتی شورای شهر در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در شرایطی که عموم مردم بندرعباس در ادوار پیشین به وضوح دخالت های برخی از جریان های سیاسی را در عزل و نصب شهردار دیده اند، شاید سکوت اکثر اعضای شورای شهر بندرعباس که همواره در رسانه ها خود را داعیه دار جنبش مطالبه گری در استان می خوانند و به نطق های آتشین معروف‌اند، ریشه در همین موضوع و ترس آنان از آینده سیاسی‌شان داشته باشد.

با این حال اعضای شورای شهر در آینده ای نه چندان دور بار دیگر باید منتظر رای مردم و صندوق های رای باشند و جلب نظر مردم برای حفظ حیات سیاسی‌شان بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ اگر چه در باور خیل عظیمی از هرمزگان نشینان، دخالت جریان های سیاسی در روند انتخابات نیز موضوعی بدیهی شده است و یک بار باید برای بازگرداندن اعتماد عمومی روند ناثواب پیشین اصلاح شود.

با همه این تفاسیر امیدواریم اعلام نظر شفاف اعضای شورای شهر و پاسخگویی شهردار بندرعباس بتواند بار دیگر بتواند اعتماد مردم را نسبت به عملکرد مسئولان شهری بندرعباس افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه