English

درخواست مهلت شهردار بندرعباس برای پاسخگویی

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس از درخواست مهلت شهردار برای پاسخگویی به ابهامات مطرح شده خبر داد.

درخواست مهلت شهردار بندرعباس برای پاسخگویی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورا اذعان داشت: طی جلسه امروز طرح سوال از شهردار بندرعباس از دستور کار خارج شد و شهردار بندرعباس نسبت به سوالات اعضای شورا اسلامی شهر بندرعباس درخواست مهلت بیشتری را داشت که برابر با ماده 83 قانون تشکیلات قضایی وانتخابات شورایی کشور، به وی ۱۰ روز مهلت پاسخگویی  داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تاکید بر اینکه شهردار بندرعباس یکشنبه هفته آینده در جهت پاسخگویی و شفافیت عملکرد باید  درصحن شورا حضور یابد، تصریح کرد: شهردار باید در موعدی که شورا مقرر می کند در جلسه فوق العاده  حضور یابد و پاسخگو باشد.

جراره تشریح کرد: ما به دنبال این هستیم که شهردار بندرعباس در جلسات شورا حضور یابد تا تمام موضوعات مطرح شده در صحن قبلی شورای اسلامی شهر بندرعباس هم برای اعضا شورا و هم برای مردم شفاف سازی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه افزود: هر چند بعد از تذکرات شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر هستیم و شهرداری عملکرد خودش را در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته است و این نشان از آن دارد که اگر اعضای شورا از اختیارات قانونی خود استفاده کنند قطعا تاثیر گذاری بیشتری را خواهیم دید.

وی درخواست کرد:  اعضا شورا در روز یکشنبه درصحن شورا حضور یابند تا به موضوع پاسخگویی به سوالات مطرح شده از شهردار رسیدگی کنیم و به نتیجه مد نظر دست یابیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مهلت قانونی عباس امینی زاده برای پاسخگویی به سوالات پنج شنبه به پایان خواهد رسید اما طبق درخواست شهردار جلسه در روز یکشنبه برگزار خواهد شد و ما علاوه بر سوالات قبلی، سوالات جدیدی را به صورت مدون و قانونی در جهت پاسخگویی مطرح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ جلسه‌ای خصوصی خارج از صحن شورا برگزار نشده است، ادامه داد: در صحن شورا تذکراتی را به صورت شفاهی و مکتوب به شهردار بندرعباس داده ایم و در حالی که هیچ یک از تذکرات حل نشد اعضا شورا به این نتیجه رسیدند که از اختیارات قانونی خود استفاده و طرح سوال را مطرح کنند.

وی خطاب به دیگر اعضای شورای شهر بندرعباس گفت: تقاضا دارم همکاری مورد نظر را داشته باشید تا به مشکلات شهروندان رسیدگی شود و در جلسه مذکور از پرداختن به مسائل حاشیه ای بپرهیزید.

وی ادامه داد: اعضای شورا در انتصاب مدیران شهرداری حق دخالت ندارند اما اگر متوجه شوند که انتصاب برخی از افراد مشکلاتی را برای شهر و شهروندان به وجود می آورد اعضا شورا به عنوان نماینده نظارتی شورا قطعا می توانند به این موارد رسیدگی کنند.

جراره گفت: شهردار بندرعباس باید شخصا در شورا حضور یابد و عملکرد و فعالیت های خود را گزارش دهد و به گله مندی شهروندان به صورت منطقی پاسخ دهد.

شایان ذکر است؛ طرح سوال از شهردار بندرعباس با امضا فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و اسماعیل بواشه عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس کلید خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه