English

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر خبر داد:

جنگل های چالوس آلوده به آفت دم قهوه‌ای

مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر گفت: در محدوده ای از جنگل های شهرستان چالوس شاهد آلودگی به آفت دم قهوه‌ای هستیم و گردشگران نباید وارد جنگل های چالوس شوند.

جنگل های چالوس آلوده به آفت دم قهوه‌ای

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، عبدالرضا سنگاری اظهار داشت:  اگرچه پس از بازدیدهای میدانی کارشناسان ستادی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری و اداره کل ،‌ جلسه ای با حضور مسئولان و کارشناسان در این خصوص برگزار شد و در این جلسه در باره نحوه مبارزه با این آفت و کنترل آن اتخاذ شد منتهی تا پیش از عملیاتی شدن این تصمیمات نباید اجازه داد گردشگران و مسافران به این محدوده از جنگل های آلوده ورود پیدا کنند به دلیل آنکه تهدید کننده سلامت آنها است.

وی ادامه داد: طبق مطالعات انجام شده براثر گرمای هوا و وزش باد گرده های این آفت باعث بروز حساسیت های پوستی و تنفسی  در میان افرادی که به هر دلیل در منطقه آلوده تردد می کنند به وجود می آورد به طوری که ممکن است به علت ابتلا به این عارضه تصورشان بر آن باشد که دچار ابتلا به ویروس کرونا شده اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران منطقه نوشهر بیان داشت: برای آگاهی بخشی افکار عمومی به شکل فراگیر و اطلاع مسافران و گردشگران تاکید  شده بروشورهایی در این خصوص تهیه و در مبادی ورودی و خروجی عرصه های جنگلی این منطقه نصب شود ضمن آنکه از رسانه ها نیز خواسته شده تا در این حوزه بیش از پیش اطلاع رسانی کنند.

سنگاری با بیان این نکته که هنوز سطح خسارت این آفت برگ خوار به خاطر سخت گذر بودن جنگل های این منطقه مشخص نشده است  افزود : چنین اتفاقی در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا رخ داده و قرار است در صورت مساعد بودن شرائط آب و هوایی طی ۲ روز آینده از طریق پهباد میزان سطح آلوده به این آفت و خسارت مشخص شود.

وی گفت : آنچه که در بازدیدهای میدانی مشاهده شده ، بعید به نظر می رسد که بتوان به شیوه مکانیکی با این آفت مبارزه کرده منتهی تصمیم بر این گرفته شد که محدوده های سخت گذر را با هماهنگی حفاظت محیط زیست محلول پاشی کرد امیدوارم هفته جاری در گام نخست با پرواز پهباد بتوان نقاط و میزان شدت آلودگی را مشخص نمود و در گام بعدی عملیات مبارزه و مهار جمعیت این آفت را آغاز نمود.

سنگاری ، پیشگیری از شدت گسترش این آفت را بستگی به شرایط آب و هوایی دانست و تصریح کرد: از آنجایی که این آفت گرما دوست است طبیعتا ممکن است مدت زمان ماندگاری آن ادامه یابد ولی درصورت کاهش محسوس دما و بارندگی شدید که سبب ایجاد استرس به این آفت می شود ، تا میزان ۵۰ درصد آن را کاهش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی