English

رضوان سلماسی در گفتگو با موج :

مسئول حضور لودرها در کوهستان الوند کیست؟

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اتفاقات اخیر در کوهستان الوند و حضور لودرها در آن، از بی اطلاعی برخی از نهاد های مربوط سخن گفت و خواستار شفافیت موضوع در تصمیم گیران این مهم شد.

مسئول حضور لودرها در کوهستان الوند کیست؟

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی ، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان که از کوهنوردان نامی کشور است و سابقه حضور در اورست را در کارنامه خود دارد، در گفتگو با موج در این خصوص عنوان کرد: با توجه به حضور لودرها در کوهستان الوند که ثروتی ملی است و هیچ کس حق تعرض به آن را ندارد، متاسفانه شاهد این اتفاق دردناک و تسطیح برخی از نقاط توسط لودر در این منطقه هستیم.

الوند 5

رضوان سلماسی آنچه را شاهدش بوده است، آسیب به الوند می داند و می گوید: این خبر برای تمام همدانی ها و همینطور در سطوح متفاوت برای هرانسانی که در دل گرو طبیعت دارد بسیار دردناک است.

اقداماتی اینچنین می تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد که اگر خوب خیره شوی در نهان و آشکار، ردپای کسانی را می یابی که تنها منافع خود را کاوش می کنند و شاید هم پیگیر رساندن سود برای ما هستند، اما چرا اینگونه، چرا بی خبر؟ اگر منافع جمعی را در پی دارد، آن سود و منافع جمع را توضیح دهید!!

وی افزود: از آنجائیکه منافع آدمی را پایانی نیست و گریزی از آن وجود ندارد، با گذر زمان در جوامع انسانی  موضوعاتی در کنترل زیاده خواهی ها و ... با عناوینی همچون قراردادهای اجتماعی، ساختارهایی قانونی، تنبیه و مجازات و ... برای خطاکاران و طمع کارانی که منافع خود را با تضییع حقوق دیگران و تعرض در آزادی انسان های دیگر( میراث، تاریخ و طبیعت و...) می جویند شکل پیدا کرده است،

پس باید به تجربیات انسانی احترام گذاشت و از هر گونه تعرض به طبیعت دوری جست، نظر شما چیست؟

وی با مخاطب قرار دادن خبرنگار موج، گفت: خوشبینانه تر می نگریم و با هم پرسش های ذیل را مرور می کنیم.دقت کنیم؛ آیا این تسطیح و تغییرات در کوهستان الوند و میشان به دلایلی مانند بهسازی، تعریض جاده ای قدیمی تنها برای تسهیل در رفع نیاز قدیمی است؟!

آیا آغاز این تغییر در برنامه های در نظر گرفته شده در مقوله گردشگری استان و بهره از جاذبه های طبیعی کوهستان الوند است؟ آیا این تغییر در همین سطح باقی خواهد ماند و پایان می گیرد؟!

اتخاذ این تصمیم و آغاز کاری اینچنینی آن هم در کوهستانی که نامش و یادش، حیات و سر زندگی را برای دوستدارانش و تمامی جامعه همدانی به همراه دارد، از سوی چه کسی و یا کسانی صادر شده است؟!

آیا این تصمیم، در هر سطحی از پیشرفتِ لودرها منطقی و کارشناسی بوده است؟ کارشناس توضیحات خود را بیان کند، لطفا!

آیا کاشت درختان و نوع درختانی که در این منطقه در زمین کوهستان می نشانند، از استنادهای علمی بهره می برد؟ استنادها و مراجع علمی را مشخص کنید!

و پرسش های بسیاری دیگر.............؟

رضوان سلماسی افزود: در پرداختن به گردشگری به عنوان یکی از موضوعات محوری و اساسی که در تقویت اقتصاد همدان می تواند نقش بسزایی ایفا کند، تردیدی نیست، اما آیا اینگونه و در کوهستان الوند؟؟  من با خود فکر می کنم شما نیز بیاندیشید!

وی با اشاره به اظهارات برخی از مسئولان که در ایسنا منتشر شده است و آن ها را جالب می داند، افزود:

صفی خانی، معاون محیط زیست طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان اینگونه بهسازی‌ها را طبیعی دانسته و گفته است: با توجه به حجم گردشگری موجود در منطقه جاده باید آماده خدمت رسانی باشد و با صحبت‌هایی که امروز با مسئولان دهکده گنجنامه داشتم مشخص شد آن‌ها متولی این اقدام نیستند و اینکه کار چه کسانی بوده است نیاز به بررسی دقیق دارد.     

 خزائی، رئیس منابع طبیعی استان نیز با اظهار بی اطلاعی کردن از این موضوع، عنوان کرده است: منابع طبیعی مجوزی برای راه شکافی صادر نکرده است و از چند سازمان دیگر استعلام خواهد شد که اگر آنها مجوز نداده باشند از طریق مراجع قضایی وارد می‌شویم.

رضوان سلماسی در پایان با تاکید بر اینکه به جد پیگیر این موضوع است، عنوان کرد: حال من نیز چون شما در انتظار، که چه کسی مسئول حضور لودرها و این اقدام بوده است، هستم تا شاید پایانی باشد بر" کی بود، کی بود، من نبودم؟"

الوند 4

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی