English

رئیس کمیسیون فرهنگی‌ شورای شهر همدان تاکید کرد:

پیگیری جدی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر

رئیس کمیسیون فرهنگی‌ شورای شهر همدان با اشاره به آموزش های شهروندی، بر پیگیری جدی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر تاکید کرد.

پیگیری جدی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی‌ شورای شهر همدان پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید اعضای کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری، گفت: شاهد ساخت‌وسازهای بسیاری در حریم شهر آن هم بدون رعایت قوانین و ضوابط هستیم که از لحاظ اصول شهرسازی، آسیب‌های منظری قابل‌توجهی به شهر وارد ساخته است

سلماسی اظهار کرد: پیگیری جدی برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم شهر مورد تأکید است اما متأسفانه شاهد ساخت‌وسازهای بسیاری در حریم شهر آن هم بدون رعایت قوانین و ضوابط هستیم که از لحاظ اصول شهرسازی، آسیب‌های منظری قابل‌توجهی به شهر وارد ساخته است.

وی با بیان اینکه  در حال‌حاضر میزان و نحوه آموزش‌های مستقیم، نیازهای جامعه را مرتفع نمی‌سازد، افزود: نیاز آموزشی امروز جامعه بهره‌گیری از روش‌های نوین در ادامه روش‌های سنتی آموزش است.

عدم آگاهی کافی نسبت به حقوق شهروندی و قوانین حاکم در شهرداری‌ها در طیف وسیعی از شهروندان، اهمیت و جایگاه آموزش‌شهروندی در شهر را روشن می‌کند.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز گفت: در هر بخشی از واحدهای مجموعه شهرداری همدان که مدیران فعال، پویا و علاقمند همراه کار می‌کنند، قطعاً با بازگو کردن مزیت‌های کار، پیشرفت، تشویق و ترغیب از سوی حوزه شورا همراه خواهد بود و انتقادات نیز در راستای بهینه‌سازی است.

سید مسعود عسگریان اظهار کرد: با توجه به اینکه بر اساس تأکیدات شورای شهر و شهرداری، چرایی عدم اجرای برخی امور در شهرداری مطرح می‌شود، این مهم بر اساس آسیب‌شناسی موجود نشان می‌دهد که همتی از سوی مدیران مجموعه در کار نیست و یا علاقه‌ای وجود ندارد.

وی گفت: فرآیند اجتماعی و آموزش شهروندی نه به صورت مستقیم، بلکه باید به صورت چهره به چهره، تعلیم داده می‌شود.

عسگریان خطاب به مدیریت اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری پیشنهاد داد: انتظار می‌رود میزان فراوانی درخواست‌های متقاضیان در حوزه‌های مختلف به‌منظور اثربخشی در بهبود و تسهیل ضوابط، شناسایی شود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات این حوزه از راه‌اندازی سامانه گشت‌های سیار موتوری؛ راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ یا مرکز فرماندهی یگان‌های عملیاتی و راه‌اندازی سیستم پایش تصویری و سامانه رصد خودرویی خبر داد و گفت: خروج از سیستم سنتی، همواره پاسخگوی نیازهاست.

 

 انبارهای نگهداری اموال مردمی رصد و پایش می شود

محمد گلشن تجهیز خودروهای یگان‌های عملیاتی در حوزه کنترل ساختمان و رفع سد معبر وانت‌بار و انضباط شهری به دوربین و سیستم رادیویی و GPS و برقراری اتصال رادیویی انبار مرکزی و کاهش روند ترخیص لوازم ضبط شده از ۶ به ۲ مرحله در راستای تکریم ارباب‌رجوع را از دیگر اقدامات اعلام کرد.

وی اظهار کرد: حفظ و نگهداری اموال مردم از اولویت‌های اساسی مجموعه محسوب می‌شود و از این‌رو انبارها و تمامی مجموعه به صورت آنلاین، رصد و پایش می‌شوند.

گلشن با تأکید بر اینکه به دنبال سامانه شهربان و حریم‌بان هستیم، گفت: رشد روز افزون تکنولوژی و استفاده از فناوری نو، بهترین راه‌حل برای کاهش هزینه‌ها و تسریع امور در راستای یکپارچه‌سازی سیستم است.

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: پرواز کوادکوپتر و پهباد به‌منظور کنترل ساخت‌وسازها در باغ‌های همدان هم از برنامه‌های این مدیریت است که امیدواریم به‌زودی نخستین پرواز این پرنده را شاهد باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه