English

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم:

شهرداری قم به دنبال شفاف سازی چگونگی هزینه کرد بودجه است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه باید مردم باید به صورت شفاف به اطلاعات دسترسی داشته باشند، گفت: شهرداری قم در راستای تعامل با مردم به دنبال شفاف سازی چگونگی هزینه کرد بودجه است.

شهرداری قم به دنبال شفاف سازی چگونگی هزینه کرد بودجه است

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید مرتضی حسام‌نژاد به تشریح عملکرد شهرداری قم در سال ۹۸ پرداخت و هزینه‌ای ثبت‌شده در دفاتر مالی را مدنظر قرار داد و افزود: شهرداری قم در سال ۹۸  با ثبت ۸۴ درصدی عملکرد قطعی وضعیتی مطلوب داشته و دفاتر حساب به‌جز در موارد جزئی بسته‌شده است.

حسام نژاد بودجه سال ۹۸ شهرداری قم را دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از دو هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال گذشته یک هزار و ۹۸۶ میلیارد تومان آن ثبت قطعی شده و وقایع مالی آن تا ۸۴ درصد ثبت‌شده است.

وی با تقسیم بودجه به دو قسمت جاری و عمرانی، تصریح کرد: هزینه‌های ثبت‌شده در قسمت جاری بودجه مصوب برابر ۴۳۷ میلیارد تومان بوده که در اصلاح بودجه به ۴۸۶ میلیارد تومان افزایش پیداکرده که ۴۴۹ میلیارد تومان ثبت‌شده و ۹۲ درصد تحقق نسبت به بودجه اصلاح‌شده را شاهد هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم بودجه شهرداری در حوزه عمرانی را یک هزار و ۷۲۷ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: بودجه بخش عمرانی نیز در دی‌ماه اصلاح‌شده و به یک هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان افزایش یافت که یک هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان آن تحقق‌یافته و یک مورد ۱۷۸ میلیارد تومانی نیز در روزهای آینده ثبت می‌شود.

حسام نژاد بالاترین عملکرد در برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را بهبود در رفت‌وآمد شهری دانست و بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل و رفت‌وآمد شهری در حدود ۴۹۸ میلیارد تومان هزینه قطعی ثبت‌شده که ۹۴ درصد تحقق را شاهد هستیم که باز بالاترین رقم در این برنامه مربوط به پروژه مترو بوده و تقریباً ۵۰ درصد این عدد را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۲۰ میلیارد تومان از رقم مربوط به بخش حمل‌ونقل عمومی شهرداری به مترو اختصاص داده‌شده که عدد قابل‌توجه‌ای است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم عملکرد شهرداری را در تسویه‌حساب‌های دیون عمرانی در سال ۹۸ مثبت ارزیابی کرد و افزود: سال ۹۸ بودجه‌ای بالغ‌بر ۵۶۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شد که نهایتاً ۴۲۲ میلیارد تومان تسویه‌حساب را داشته و بزرگ‌ترین رقم نیز مربوط به تسویه‌حساب‌های بانکی است.

حسام نژاد برنامه‌های تدوین‌شده در حوزه تملک را با تحقق ۹۹ درصدی موفق دانست و ابراز کرد: ۳۲۱ میلیارد تومان بودجه مصوب این بخش بوده که در اصلاحیه به ۳۸۹ میلیارد تومان افزایش‌یافته و در عملکرد قطعی ۲۹۷ میلیارد تومان تحقق ثبت‌شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه