English

معاون شهرداری قم خبرداد؛

تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال برای توسعه پارکینگ در شهر قم

معاون شهردار قم با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته به‌منظور توسعه پارکینگ و جبران عقب‌افتادگی‌های موجود در این حوزه، گفت: در این خصوص یک هزار میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای تملک در نظر گرفته‌شده است.

تخصیص بیش از هزار میلیارد ریال برای توسعه پارکینگ در شهر قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، محسن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگاران در راستای توضیح ویژگی‌های بودجه سال 99 شهرداری قم ، اظهار کرد: در سال جاری عوارض و بهای خدمات هشت هزار میلیارد ریال از کل بودجه مصوب شهرداری را تامین می‌کند.

معاون شهردار قم عنوان کرد: در تدوین بودجه ۹۹ میانگین رشد پنج‌ساله شهرداری در نظر گرفته‌شده و رقم ۳۱ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به شورای شهر پیشنهاد شد ولی در بررسی‌های انجام‌شده این رقم به ۳۰ هزار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال کاهش پیدا کرد.

وی بیان داشت: در این بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از بودجه دولت و کشور، چهار هزار میلیارد ریال از محل دارایی‌های شهرداری، پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل فروش دارایی‌های غیرمنقول و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز از محل انتشار اوراق، تسویه بدهی‌های دولت و وام تأمین می‌شود.

وی نسبت هزینه‌های جاری شهر در بودجه فوق را ۲۰.۳ درصد ذکر کرد و افزود: از مجموع بودجه ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی، یک هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال شامل نگهداری شهر و هزینه‌های مربوط به خدمات شهری از قبیل رفت‌وروب و جمع‌آوری تخلف‌های شهری است.

معاون شهردار قم ادامه داد: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن نیز کمک به سازمان‌های آتش‌نشانی، اتوبوس‌رانی، تاکسی‌رانی، قطار شهری، مدیریت پسماند و فرهنگی ورزشی است.

رنجبر با اشاره به بودجه‌ای که صرف ساختار شهرداری اعم از هزینه‌های پرسنلی می‌شود، گفت: با توجه به رویکرد ضد تورم‌زایی و تأکید بر موضوع اقتصاد مقاومتی، بودجه جاری مختص شهرداری نسبت به سال ۹۸ کمتر از ۱۰ درصد رشد داشته است.

معاون شهردار قم در ادامه این اقدام را با توجه به نرخ رشد تورم در کشور کاری سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: این میزان کاهش صورت گرفته به مفهوم اهتمام شهرداری برای اداره بسیار ارزان شهر نسبت به سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

وی نرخ کل تملک دارایی‌های مالی و سرمایه‌ای شهرداری قم در بودجه ۹۹ را ۷۹.۷ درصد معادل ۲۴ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال دانست و گفت: سرانه حاصل از عوارض و خدمات شهری که مردم به‌طور ملموس در جریان آن هستند، نیز از دیگر محل‌های پیش‌بینی‌شده در بودجه ۹۹ است.

وی تصریح کرد: در طرح‌های عمرانی نیز به ازای هر شهروند ۱۶ میلیون ریال هزینه خواهیم کرد و درمجموع برای هر فرد ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال هزینه می‌کنیم.

14 درصد بودجه شهرداری به خدمات مدیریت تخصیص یافت

وی سهم خدمات مدیریت از این بودجه را ۱۴ درصد برابر با چهار هزار میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال دانست و گفت: ۲.۵ درصد این بودجه معادل ۷۰۰ میلیارد ریال مختص حوزه اجتماعی و فرهنگی می‌باشد.

معاون شهرداری قم همچنین با اشاره به طرح‌های عمده پیش‌بینی‌شده در بودجه امسال تکمیل باغ پرندگان و تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم (ص)، را ازجمله آن برشمرد، و گفت: در سال ۹۹ اجرای تقاطع شهید کیوانفر و خیابان امام (ره) و زیرگذر شهید امینی بیات که از سال‌های گذشته به‌جامانده را دنبال خواهیم کرد.

رنجبر گفت: در سال جاری طرح رینگ ترافیکی بلوار فردوسی و اتصال آن به بلوار امام رضا (ع) که باعث روان‌سازی آمدوشد بین مناطق شهری ۲، ۶ و ۳ و همچنین ۵، ۱ و ۴ و کاهش ترافیک هسته مرکزی است، آغاز خواهد شد.

معاون شهردار قم این طرح را باعث کاهش بار ترافیکی موجود روی بلوار سردار شهید سلیمانی دانست، و گفت: بلوار مذکور باید در بلندمدت به سمت پیاده راه شدن برود، تا مشکل‌هایی که به‌ویژه در هنگام بارندگی و آب‌گرفتگی داریم، برطرف شود.

وی گفت: تقاطع‌های خیابان صدوق و فردوسی، تقاطع شهدای روحانیت برای ادامه اتصال فردوسی از میدان ارتش به بلوار امام رضا و همچنین اتصال کمربندی امام علی (ع) از طریق بلوارهای محتشم، حکیم، فردوسی، یاسمن، شهدای روحانیت به سمت مناطق ۲ و ۶ نیز از دیگر طرح‌های پیش‌بینی‌شده در بودجه ۹۹ به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اختصاص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نگهداری ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم، گفت: طرح‌های تقاطع‌های غیر همسطح ورودی جاده جعفریه، مکانیزاسیون پارکینگ امام (ره) و آغاز احداث مرحله پنج بلوار عمار یاسر و بهره‌برداری از شهربازی‌های غدیر و معارفی را نیز خواهیم داشت.

معاون شهردار گفت: برای حمل‌ونقل ریلی و قطار شهری نیز چهار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال و برای توسعه فضای سبز شهری و ایجاد محیط زندگی بهتر و شاداب‌تر برای مردم نیز یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده و احداث بیش از ۳۰ بوستان جدید، ۱۲ میلیون مترمربع توسعه پارک جنگلی و ۱۷۰ هزار مترمربع پارک تفرجگاهی را در دستور کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزم جدی مدیریت شهری قم برای توسعه خدمات الکترونیک، تاکید کرد: مردم هر درخواستی که دارند در پرتال الکترونیک شهرداری مطرح و واقعا لازم نیست که به شهرداری مراجعه کنند.

اپلیکیشن قم یار در خدمت شهروندان قمی

رنجبر افزود: زیرساخت‌هایی فراهم‌شده که بدون حضور شهروندان کارهای آن‌ها پیش می‌رود، و اپلیکیشن «قم یار» نیز در اختیار مردم قرارگرفته و بسیاری از کارهای مرتبط با شهرداری و دستگاه‌های مختلف و حتی بخش خصوصی از این طریق قابل‌پیگیری و انجام است.

معاون شهردار قم بیان کرد: شهرداری به دنبال گسترش فناوری در درون خود است و دورکاری را نیز به‌طور حتم گسترش خواهیم داد، و آینده اداره شهر چه با ویروس کرونا و چه بدون آن درگرو استفاده از تکنیک‌های دورکاری است که آن‌ها را گسترش می‌دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه