English

یادداشت:

خون حاج قاسم سلیمانی ضامن نابودی کووید ۱۹۴۸

داستان فلسطین غم‌انگیزترین تراژدی انسانی دو قرن اخیر است، تراژدی که در آن نطفه نامبارک ایدئولوژی صهیونیسم بیش از ۷۰ سال پیش منجر به تشکیل رژیمی شد که بزرگترین فجایع تاریخ بشر را رقم زد.

خون حاج قاسم سلیمانی ضامن نابودی کووید ۱۹۴۸

مسعود لاهوت-خبرگزاری موج،  داستان فلسطین غم‌انگیزترین تراژدی انسانی دو قرن اخیر است، تراژدی که در آن نطفه نامبارک ایدئولوژی صهیونیسم بیش از ۷۰ سال پیش منجر به تشکیل رژیمی شد که بزرگترین فجایع تاریخ بشر را رقم زد.

 ۷۰ سال جنگ، تجاوز و خونریزی از نسل کشی در کرانه باختری تا کودک‌کشی در قدس و همه اینها تنها با حمایت کشورهایی انجام می‌گرفت که بعد از جنگ جهانی دوم داد حمایت از حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده بود.

سرزمین فلسطین در این ۷۰ سال دست مایه اتفاقات ناخوشایند بسیاری بوده اما برخی از این جنایت‌ها و تجاوزات حتی از سوی حامیان این رژیم و نهادهای بین‌المللی همواره محکوم می‌شد تا اینکه ۴ سال پیش ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد.

 او از همان دوران تبلیغات انتخاباتی خود تاجر مابانه وارد بازی‌های سیاسی در آمریکا شد اما این تاجر مابی او تا حدی پیش رفت که سال گذشته علی رغم مخالفت اتحادیه اروپا و سازمان ملل شهر مقدس «قدس» را به عنوان پایتخت رژیم منحوس اسرائیل به رسمیت شناخت و این اوج حمایت یک دولت آمریکایی از این رژیم کودک‌کش در طول دوران حیاتش بود.

اما اشتباه دوم ترامپ پاشنه آشیل وی شد. او با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و در اقدامی خصمانه و کاملا غیرقانونی  سردار محبوب ایرانی « حاج قاسم سلیمانی » را در خاک عراق مورد هدف قرار داد و چند روز پس از آن چنان پاسخ محکمی دریافت کرد که حتی نتوانست در مقابل رسانه‌های داخلی در آمریکا به خسارت‌ها و تلفات این پاسخ کوبنده جواب دهد.

این اشتباه شاید آخرین اشتباه ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه نباشد اما با توجه به اشاره مقام معظم رهبری در مراسم نماز جمعه بعد از شهادت سردار سلیمانی و بسیاری از صاحب‌نظران و کارشناسان مسایل سیاسی خاورمیانه پایانی بر بیش از ۷۰ سال جنایت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در روزهای گذشته و با نزدیک شدن به روز قدس امسال هشتک #کووید_۱۹۴۸ در توصیف رژیم نامشروع اسرائیل در فضای مجازی جهان اسلام ترند شد این اقدام قطعا یک اقدام احساسی در فضای رسانه‌های اجتماعی در فلسطین اشغالی نبود بلکه توصیفی نزدیک به واقعیت از سوی کسانی بود که این درد و رنج را از نزدیک حس کردند.

این هشتک نشان داد که عمر این ویروس هفتاد ساله به پایان رسیده و نفس‌هایش به شماره افتاده است ویروسی که شاید واکسن آن خون بهای چشمانیست که به وسعت یک ملت بود و همواره امنیت کشورش را در اولویت تمامی کارهایش قرار داده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • احمد

    حاج قاسم سلیمانی فرشته ای که آسمانی بود و آسمانی شد. شادی روحش صلوات

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه