English

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع):

با شیوع کرونا بیش از یک هزار و ۲۵۰ مبلغ در فضای مجازی ساماندهی شدند

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) گفت: با شیوع کرونا بیش از یک هزار و 250 مبلغ در فضای مجازی ساماندهی شدند.

با شیوع کرونا بیش از یک هزار و 250 مبلغ در فضای مجازی ساماندهی شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو در گفتگو با خبرگزاری موج از قم، درباره فعالیت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا به ویژه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ما در شرایط کرونا بسیار سریع توانستیم به مدیریت امور دست پیدا کنیم و از مجموعه‌های موفق به شمار می‌رویم.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) افزود: از همان ابتدا،مدیر جامعه الزهراء یک سناریو در مقابل ما قرار دادند که فرض کنید تا آخر سال تحصیلی هیچ کلاس حضوری برگزار نخواهد شد و تعبیر ایشان این بود که برای این دوره یک برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: معاونت آموزش در این حوزه توفیقات زیادی داشت و فایل‌ها را تولید و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شد، ما نیز در معاونت فرهنگی تبلیغی با ابلاغیه مدیر هماهنگ شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو خاطرنشان کرد: در بخش امور مبلغان، 53 کلاس مهارتی به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کرد و به سرانجام رسید، و بیش از هزار و 250 نفر از مبلغان در فضای مجازی ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: دوره‌ها به دو بخش عمومی و تربیت مربی تقسیم می‌شوند، دوره های عمومی از مسیر معاونت آموزشی تربیتی برگزار و دوره‌های مهارتی نیز به امور مبلغان واگذار و به صورت تشکیل گروه در فضای مجازی و آموزش در مهارت‌های مختلف انجام شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) عنوان کرد: بخش دوم، دوره های عمومی و تربیت مربی در امور مبلغن برگزار می‌شود و دوره تربیت مربی کودک و نوجوان یکی از دوره های بسیار موفق بوده است، و با ارائه خدماتی، استانداردها را تغییرداده و بومی سازی کرده است.

وی گفت: در این مدت خدمات مشاوره‌ای به مدارس و مبلغان دانش آموزی داده شد، همچنین در استان قم به 101 مدرسه، 80 مبلغ اعزام شده است و در حال حاضر 84 مبلغ شمیم در این مدارس فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو افزود: در طرح شمیم در سال گذشته اعزام مبلغ دانش آموزی اتفاق افتاد و سعی کردیم ارتباط مبلغ با ما و ارتباط مبلغ با دانش آموزان مدارس حفظ شود، این کار محدودیت‌های بسیاری زیادی داشت زیرا ما در شبکه شاد تعریف نشدیم، با این حال مبلغان از طریق کانال‌ها و شبکه‌های مجازی ارتباط خوبی داشتند.

وی تصریح کرد: در فضای تبلیغ طرح مسابقه کتابخوانی مبلغان را دایر کردیم و فراخوان خوبی انجام شد که پک هایی شامل پنج کتاب تهیه شده و با کمک مؤسسه مقر کتاب در اختیار مبلغان قرار گرفت، ارزیابی و انتخاب و هماهنگی تهیه کتاب توسط اداره امور مبلغان انجام شده و در اختیار مبلغان قرار می‌گیرد تا دانش افزایی مبلغان اتفاق بیفتد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) بیان کرد: گام دوم این طرح، اعطای کتاب به مبلغان برای ارسال به مخاطبان و دانش آموزان خود است، مبلغان می‌توانند بسته‌های این کتاب را برای دانش آموزان خود ارسال کنند.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، بحث طرح تبلیغ مجازی اجرا می‌شود، هر یک از مبلغان جامعه الزهرا گاهی برخی طلاب و مبلغان در فضای مجازی مطالبی ارائه می‌کنند و به تبلیغ معارف دینی می‌پردازند، اما این نوع فعالیت‌ها مدنظر ما در این طرح نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو در این باره ادامه داد: در این طرح، اگر مبلغی در سال‌های گذشته، به بیان مسائل شرعی و احکام روزه می‌پرداخته و یا در حوزه روخوانی قرآن کریم و غیره فعالیت داشته است، امسال از طریق فضای مجازی و به صورت محتواهای متنی، فایل‌های صوتی و یا تصویری به فعالیت در این امر می‌پردازد و همه جزئیات فعالیت‌های تبلیغی خود را در فضای مجازی انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: طرح تبلیغ مجازی اطلاع رسانی شده و تعدادی از مبلغان، اعلام آمادگی کرده‌اند که پیش بینی می‌شود 250 تبلیغ مجازی کاملا استاندارد رخ دهد و مبلغ با چند نفر مرتبط باشد و مطالبی را ارائه دهد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) عنوان کرد: اگر کسی مسئله گویی داشته و احکام روزه را بیان می‌کرده در این شرایط از طریق فضای مجازی احکام روزه را به وسیله متن و فایل صوتی ارائه و همه جزئیات فعالیت‌های تبلیغی خود را در فضای مجازی انجام می دهد.

وی همچنین ادامه داد: اگر مبلغی روخوانی قرآن انجام می داده است در حال حاضر نیز از طریق فضای مجازی این کار را دنبال می‌کند، ما در تبلیغ مجازی از طلاب گزارش اخذ می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو تصریح کرد: برای ماه مبارک رمضان یک محتوا تهیه شد و در اختیار مبلغان قرار گرفت، تهیه محتوای تبلیغی از کارهای اداره امور مبلغان است، در این خصوص دو کارشناس تهیه محتوا فعال هستند و محتواها را تهیه و در اختیار مبلغان قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: درخواست هایی از برخی مناطق کشور داشتیم که به صورت حضوری به تبلیغ بپردازند، اما بنای ما تبلیغ مجازی بود و با این درخواست ها موافقت نشد، در این زمینه زاری دوره های مجازی و غیرحضوری تجربه بسیار خوبی به شمار می‌رفت.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) گفت: اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام 38 دوره آموزش غیرحضوری برای 660 نفر از فراگیران برگزار کرد که برخی از طریق آموزش مجازی و غیرحضری و برخی از طریق پیام رسان ایتا انجام شده است و در این ایام 28 نفر از اساتید برای برگزاری این دوره ها فعال بودند.

وی افزود: اداره کل امور فرهنگی جامعه الزهرا یکی از اداراتی است که در این ایام بسیار فعال و پرکار بود، هرچند خلأ فقدان انجمن های فرهنگی را داریم اما حرکت جهادی گسترده‌ای شکل گرفت و تلاش بسیار زیاد اداره کل امور فرهنگی توانستیم در راستای توسعه فرهنگ جهادی اقدامات خوبی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو عنوان کرد: در این مدت با همراهی گروههای جهادی اقداماتی چون دوخت لباس بیمارستانی، دوخت ماسک، توزیع اقلام معیشتی، برگزاری مسابقات و نشست ها و جلسات متعدد برای این موضوع و کارهای بسیاری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: آموزش و توجیه اولیه جهادگران جهت ترغیب طلاب و خانواده‌های ایشان نسبت به ثبت نام در سامانه سلامت از جمله اقدامات بود، همچنین در حوزه دوخت ماسک وسایل مورد نیاز و ماسک برش خورده را به درب منازل طلاب می برند و با هماهنگی علوم پزشکی ضدعفونی می‌شد‌.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) اظهار داشت: در این مجموعه کارگاه خیاطی و دوخت ماسک مزین به نام «پنج شهیده جامعه الزهرا علیهاالسلام» راه اندازی شد و هم اکنون نیز فعال است، بیش از 20 نفر هر روز در این کارگاه مشغول هستند در این راستا تاکنون بیش از 80 هزار ماسک و لباس‌های بیمارستانی توسط طلاب جهادگر و خانواده‌های آنان تهیه شده است.

وی گفت: در اجرای طرح معیشتی نیازمندان خوب عمل شده است و طرح مواسات و کمک مؤمنانه را برای خانواده های آسیب دیده داشته‌ایم و تاکنون به بیش از 250 خانواده آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا، کمک‌های معیشتی ارسال شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو افزود: در جهت کمک به نیازمندان از سوی مبلغان، اعلام آمادگی‌های زیادی شده است و توانستیم یک حرکت همدلانه مؤمنانه یبن همکاران و خیران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شناسایی طلاب جهادگر از جمله فعالیت‌های این اداره است، متأسفانه هنوز بانک اطلاعات طلاب جهادگر شکل نگرفته است، اما در 48 ساعت اولیه بیش از 600 بانوی طلبه جهادگر شناسایی شدند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) اظهار کرد: تولید محتوا و بارگذاری محتوا در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی از جمله فعالیت‌های این نهاد علمی و دینی است.

وی بیان کرد: در ایامی که بسیاری از مردم به دلیل به جهت رعایت مسائل بهداشتی در منزل ماندند، تعداد زیادی از همکاران حتی با وجود فرزند در این ایام به طور مستمر حضور داشتند و بخش فرهنگی حتی در ایام تعطیل اسفندماه فعال بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو خاطرنشان کرد: در حوزه فارغ‌التحصیلان و اداره امور مبلغان جامعه الزهرا(ع)، گروه های مجازی شکل گرفت که در 15 استان فعال بودند، در این باره 1605 نفر در استان قم عضو گروه بودند.

وی افزود: همچنین در شهرهایی مثل گیلان، مشهد، اصفهان، تهران و فارس گروه‌های جهادی تشکیل و ساماندهی شد که در فعالیت‌های جهادی شرکت کردند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) در خصوص اداره فارغ التحصیلان نیز عنوان کرد: در این بخش کلاس های مجازی و دوره های تفسیر و تربیت مربی قرآن کریم ادامه پیدا کرد و به اتمام رسید همچنین دوره آنلاین بازخوانی فقه روزه با حضور 545 طلبه فارغ التحصیل در سه کلاس آموزشی برگزار شد.

وی بیان کرد: یکی از اداراتی که در این مدت خوش درخشید و ماحمل زحمات زیادی شد، اداره پاسخ به سؤالات دینی جامعه الزهرا بود که با تلاش مؤمنانه و مخلصانه توانستند این فضا را پوشش دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو تصریح کرد: در این مدت پاسخگوهای ما در بیمارستان حضور یافتند و پاسخگویی سؤالات احکامی و عقیدتی در حوزه کرونا پرداختند و سعی کردند به شبهاتی که کرونا را به چالشی عقثیدتی تبدیل کرده بودند پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: کارشناسان پاسخگو در اقدامی مؤثر در ظرف مدت کوتاهی در 48 ساعت شبهات در حوزه کرنا را احصا و پاسخ دادند که در سایت بارگذاری شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(ع) گفت: بحث احکام مربوط به تغسیل و میت با توجه به شرایط کرونایی و علاوه بر آموزش به دیگران نیروهای خود را در آرامستان ها مستقر کردند و این فعالیت همچنان ادامه دارد، در این باره بیش از 20 نفر از بانوان جهادگر برای تجهیز میت آموزش دیدند.

وی افزود: آموزش به دیگر استان ها یکی از اقدامات مهم این نیروهای جهادی بود، به عنوان مثال خراسان رضوی و گیلان یکی از اساتید مجموعه به آنجا فرستادند و آموزش دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو اظهار کرد: یکی از کارهای مهم در مجموعه بیمارستان‌ها، همراه بیمار بود که بعد از فراخوان از طریق امور مبلغان انجام شد و 20 نفر از مبلغان اعلام آمادگی کردند که به اداره پاسخ معرفی شدند و اداره این افراد را تقسیم بندی کرد و آرامستان‌ها را خودشان به عهده گرفتند.

وی بیان کرد: خداوند سبحان در جاهایی دست غیب خود را نشان می‌دهد و یکی از جاها در همین اقدامات بوده است، در بیمارستان ها همه مسئولان اذعان داشتند که جامعه الزهراء همراهی خوبی داشته و اقدامات مهمی انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی