English

ستاد کرونای شهرستان خمینی شهرجهت برنامه ریزی شب های قدر برگزار شد

جلسه ستاد کرونای شهرستان جهت چگونگی برگزاری مراسم شب های قدر و راهپیمایی روز قدس با حضورامام جمعه خمینی شهر و فرماندار شهرستان خمینی شهر و مسئوولان شهرستان برگزار شد.

ستاد کرونای شهرستان خمینی شهرجهت برنامه ریزی شب های قدر برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، فرماندار شهرستان خمینی شهر در جلسه ستاد کرونای شهرستان با مسئولان شهرستان در خصوص روند و کارهای انجام شده در پیشگیری از این بیماری گفت:شهرستان خمینی شهر تا قبل از عید رتبه چهارم را دارا بود و با همکاری همشهریان و کادر شبکه بهداشت و درمان روند بیماری کاهش پیدا کرد.

محمود مسلم زاده در خصوص چگونگی برگزاری لیالی قدر مطرح کرد: اجرای مراسم شب قدر بار سنگینی بر دوش مسئولان شهرستان می اندازد و هرگونه برخورد در برگزاری این مراسمات تبعاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: برگزاری مراسمات شب قدر را کاری بسیار دشوار دانست و پروتکل های مصوب شورای سیاستگذاری استان در شهرستان را تقریبا غیر ممکن دانست.

امام جمعه خمینی شهر پس از شنیدن پیشنهادات مسئوولان ابراز کرد: با توجه به سخنان کارشناسان بهداشت وحوزه سلامت باید مفاسد و خطرات این بیماری مورد بررسی قرار بگیرد چه آنکه سلامتی و جان افراد در اولویت قرار دارد.

آیت الله سید محمد موسوی از برگزاری مراسم به صورت مجازی و منسجم خبرداد و افزود: مسئولان فضای مجازی برنامه ای در خور لیالی شب قدر و مردم شهرستان برگزار کنند و راهپیمایی روز قدس نیز با همکاری سپاه شهر خمینی شهر وشهر درچه به صورت رژه موتوری در یکی از بلوارهای شهر خمینی شهر برگزار خواهد شد.

دادستان انقلاب اسلامی شهرستان خمینی شهر یوسف کریمی نیز در این زمینه اظهار کرد: رسمیت دادن به قضیه مسئولیت هایی نیز در پی دارد و چنانچه شخصی یا افرادی متولی برگزاری مراسمات شب قدر شوند و ضررو زیان جانی برای شهروندان به وجود آید مسئول برگزار کننده باید پاسخگوی وضع موجود باشد هرچند اجرای مراسم شب قدر جهت فیض بردن مومنان روزه دار است که به قصد ضررو زیان رساندن به جان افراد برگزار نمی شود.

مجتبی گلزاری رییس شبکه بعداشت ودرمان در ادامه سخن افزود: شب های قدر از اهمیت خاصی بر خوردار است اما آمار بیماران سر پایی بالاست  و مرکز جوی آباد نیز به مراکز تست کرونا افزوده شد و افزودن 2 مرکز نمونه گیری دیگر برای تست افراد مشکوک به کرونا نیاز است و با این اوصاف شهرستان در وضعیت فوق قرمز قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر غلامی امام‌جمعه شهر کوشک از دید مردم این بیماری را بررسی کرد و اظهار کرد: دید مردم به بیماری اینگونه است که در روز بسیاری از مردم‌ بواسطه اتفاق افتادن حوادث و سوانح از دنیا میروند و برگزاری مراسم شب قدر با رعایت پروتکل های بهداشتی ایرادی ندارد.

به گزارش موج، در پایان مسئولان شهرستان و ستاد کرونای شهرستان خمینی شهر تصمیم گرفتند برای رعایت حال شهروندان وپیشگیری از افزایش بیماری در سطح شهرستان امسال مراسمات شب قدر با همکاری صداو سیمای استان اصفهان و فضای مجازی شهرستان به صورت مجازی برگزار شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه