English

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم:

تصرف حریم دریا تحت هر عنوانی ممنوع است

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل ممنوع است و این قاعده همچنین شامل کسانی که دارای سند مالکیت هستند، نیز می ‌شود.

تصرف حریم دریا تحت هر عنوانی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین رفیعی مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم، با اعلام این خبر، افزود: براساس بند « د» ماده ۲ و مواد ۴ و ۷ اراضی ساحلی شهرها، هرگونه دخل و تصرف در حریم دریا ممنوع است و این قاعده همچنین شامل کسانی که دارای سند مالکیت هستند، نیز می ‌شود.

وی همچنین به همکاری نیروهای دریابانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا، اراضی متصرف شده در سواحل جزایر ناز که به عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و کاربری گردشگری دارد، با مجوز و همراهی مقتدرانه دادستان شهرستان، رفع تصرف شد و این روند تا رفع تصرف کامل این جزایر از اماکن ساخته شده غیرقانونی، ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به حقوق مالکیتی افرادی که در ساحل این جزایر (در گذشته و حال حاضر) اقدام به ساخت و ساز کرده اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور احترام به حق مالکیت این افراد، با برگزاری کمیسیون های لازم در مورد انتقال این مالکیت به منطقه دیگری در جزیره قشم و معادل سازی این زمین ها با زمین های جدید، به صورت کاملا منصفانه تصمیم خواهد گرفت.

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با توجه به حاشیه سازی های اخیر و نشر اکاذیب توسط شبکه های معاند، دستگاه های قضایی با کسانی که به نشر اکاذیب اقدام کرده اند، برخورد خواهد کرد.

وی با تاکید بر نقش تعاملی دستگاه قضایی و قدردانی از زحمات دادستان شهرستان قشم در اقدام فوری و به موقع جهت آزادسازی اراضی مذکور و تخریب سازه های غیرقانونی در این مناطق، عنوان کرد: همکاری این نهاد و به ویژه شخص دادستان، همواره در پیشبرد اقدامات ما در بخش های مختلف قانونی و خصوصا در رفع تصرف از اراضی ملی، بهترین همراه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه