English

امید ذاکری خبر داد؛

رفع تصرف بیش از ۱۷۰۰ هکتار اراضی ملی هرمزگان

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان هرمزگان، از رفع تصرف بیش از 1787 هکتار اراضی ملی هرمزگان خبر داد.

رفع تصرف بیش از 1700 هکتار اراضی ملی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امید ذاکری، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت : طی 10 ماهه سال جاری، از تصرف هزار و787 هکتار از اراضی ملی پیشگیری و یا خلع ید شده است.

امید ذاکری با ضمن اشاره به  گشت و مراقبت هدفمند یگان حفاظت منابع طبیعی و تمرکز روی نقاط بحرانی از نظر تخریب و تصرف اظهار داشت: در استان هرمزگان حساسیت عموم جامعه و میزان گزارش های مردمی از طریق سامانه 1504 با اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری در حوزه صیانت و حراست از اراضی ملی بسیار مناسب و اثر بخش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکید کرد: از مجموع 1787 هکتار پیشگیری و خلع ید، حدود ۱۴۱۲ هکتار در قالب پیشگیری از تصرف در قالب 287 فقره عملیات حفاظتی  بوده است که نیرو های یگان حفاظت در مراحل اولیه و آغاز تصرف حضور داشته و در قالب تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از منابع طبیعی قبل از تشکیل پرونده و با کمترین اعمال هزینه های مالی و اجتماعی صورت پذیرفته است.

 وی گفت: میزان خلع ید،  ۳۷۵ هکتار بوده که طی 25 فقره عملیات از تصرف اراضی سنواتی با اجرای احکام قضایی صورت گرفته است.

این مقام مسئول بیان داشت: اولویت یگان حفاظت از  منابع طبیعی هرمزگان در حوزه مبارزه با زمین خواری، تخریب و تصرف اقدامات پیشگیرانه بوده و این اقدامات موجب شده تا هزینه های مادی و اجتماعی کمتری در این حوزه صرف شود و قبل از تشکیل پرونده ها، با حضور به موقع نیرو های یگان حفاظت منابع طبیعی و اطلاع رسانی مردمی از طریق سامانه 1504 و تذکر و توجیه متصرفان از تصرف اراضی ملی جلوگیری شود.

ذاکری افزود: از سال 94 تاکنون از تصرف بیش از 6 هزار هکتار از اراضی ملی جلوگیری و پیشگیری شده و گام بسیار خوبی در این حوزه برداشته ایم و در راستای منویات مقام معظم رهبری درخصوص مبارزه با زمین خواری و وظایف سازمانی حرکت کرده ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان ضمن تشکر از همراهی و همکاری دستگاه های قضایی، نظارتی و انتظامی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، گفت: از تمامی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و فرمانده یگان حفاظت که در تمامی عملیاتها و گشت های مراقبت حضور فعالانه داشته اند تشکر و قدردانی می کنیم که در راستای وظایف سازمانی و منویات مقام معظم رهبری انجام وظیفه می کنند.

وی ادامه داد: مردم میتوانند با مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی با گزارش به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های تابعه استان یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ ما را در این امر خطیر و مهم یاری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه