English

تقوا به معنای عمل به معروف و خودداری از منکر است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اگر همه به تقوا برسند مشکلات حل می شود چون تقوا به معنای عمل به معروف و خودداری از منکر است و هر شخصی ابتدا باید حواسش به خودش باشد که نلغزند و بعد به دیگران تذکر دهد.

تقوا به معنای عمل به معروف و خودداری از منکر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز یکشنبه در اولین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در سال جاری اظهار داشت: گماشتن فرد ناتوان در مسوولیتی که توان انجام آن را ندارد، کمک به منکر تقویت است و این مساله را منافقانی انجام می‌دهند که خداوند آن را در حد کفر برشمرده است.

 نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: کار مسوولان در انجام فرایض الهی از جمله امر به معروف و نهی از منکر بسیار خطیر و سخت است چون بخش اجرایی و عملی انجام این فریضه بر عهده ایشان قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در مسوولیت‌ها و رسیدگی به حساب خود در قبال مسائلی که جامعه با آن روبرواست، تاکید کرد: باید وظایف خود را درباره این مسائل بازخوانی کنیم و به مسوولیت نگاه دیگری داشته باشیم چرا که فرصت خدمت را نمی‌شود دوباره بدست آورد و لذا باید شرایط جامعه را به سمت خیر و نیکی تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با طرح این سوال که چه شده که جوانان ما مشتاق مهاجرت به بلاد کفر شده‌اند، افزود: باید توجه کرد که آیا در تربیت جوان خود کوتاهی کرده‌ایم که شاهد آسیب‌های اجتماعی زیاد هستیم؟

آیت‌الله حسینی شاهرودی مشکل اساسی در زمینه فریضه امرو به معروف و نهی از منکر را مجموعه مسوولان  دانست و یادآور شد: این به معنای این نیست که مردم رعایت نکنند بلکه مسوولیت مسوولان در این زمینه بیشتر است.

وی با بیان اینکه باید معروف را بشناسیم و به وظیفه خود در قبال آن عمل کرده و ترویج دهیم، اضافه کرد: برخی مسوولان نادانسته گاهی مروج منکر می‌شوند که باید برای بهبود و رفع آن تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه ظرفیت و زمینه برای رسیدن به تقوا در ماه رمضان فراهم است، گفت: اگر همه به تقوا برسند مشکلات حل می شود چون تقوا به معنای عمل به معروف و خودداری از منکر است و هر شخصی ابتدا باید حواسش به خودش باشد که نلغزند و بعد به دیگران تذکر دهد.

وی با اشاره به فیوضات و برکات ماه مبارک رمضان افزود: باید همه اعضا و جوارح انسان در این ماه روزه باشد و این تمرینی برای در پیش گرفتن تقوای الهی است چرا که تقوا مهارتی پیدا می‌کند که کار خوب و بد را تشخیص داده و به آن عمل و یا اینکه از انجام آن خودداری کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری وظیفه عمومی مردم در قبال ویروس کرونا را نیز همانند عمل به آموزه‌های دینی دانست و یادآور شد: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که ابتدا خود را حفظ کنند و مسوولان هم باید ساده‌ترین و اثرگذارترین راه را پیدا و انجام آن را به مردم توصیه کنند.

وی با بیان اینکه نباید از کرونا ترسید بلکه باید توصیه‌های لازم را به مردم داشت، تاکید کرد: کار و زندگی مردم را نمی‌شود تعطیل کرد چون مشخص نیست این بیماری چه اندازه طول می‌کشد و نباید بر مردم هزینه تحمیل شود بلکه اقداماتی از آنان بخواهیم که در حد توان شان باشد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی از کادر درمان استان کردستان که کاری در حد حماسه‌آفرینی داشتند، قدردانی کرد و گفت: مردم هم به کمک کادر درمانی شتافتند و این همراهی در تاریخ ثبت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی