English

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

روحیه ایثارگری ملت ایران کرونا را به شکست وا می‌دارد/تهیه ۱۰هزار بسته بهداشتی و توزیع درب منازل

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: روحیه ایثارگری ملت ایران کرونا را به شکست وامی‌دارد.

روحیه ایثارگری ملت ایران کرونا را به شکست وا می‌دارد/تهیه 10هزار بسته بهداشتی و توزیع درب منازل

حجت الاسلام حسن هنرمند در گفتگو با خبرگزاری موج در قم، با اشاره به اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در ایام انتشار ویروس منحوس کرونا ، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس موجب پیروزی ملت ایران بر قدرتهای بزرگ شد و در طول چهار دهه پایداری ملت را موجب گردید و امروز نیز روحیه ایثارگری ملت ایران کرونا را به شکست وامی‌دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم بیان کرد: امروز شاهد آن هستیم که این ویروس بر سر کشورهای قدرتمند چه بلایی آورده و وضعیت این کشورها را با وجود تمام ادعایشان بر سر قدرت زر و زور در همان روزهای اول به بحران کشانده است.

وی عنوان کرد: اما ملت ما با فرهنگ غنی اسلامی و عاشورایی ایثار و شهادت توانست بحرانی دیگر را تا حد زیادی پشت سر بگذارد و امروز سیر نزولی را در انتشار این ویروس شاهد باشیم.

حجت الاسلام هنرمند خاطرنشان کرد: حضور نیروهای ایثارگر مدافع سلامت در خط مقدم خدمت و تشکیل گروههای جهادی برای یاری رساندن به این نیروها و برای کمک های گسترده در کنترل ویروس و کاهش تبعات آن همه نشان از همان روحیه ایثار؛ همدلی و پایداری در سطح جامعه دارد

وی گفت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران همواره در خط مقدم و الگو و اسوه های صبر و مقاومت و ایثار در طول این سالها بوده‌اند و بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم نیز با 80هزار جمیعت ایثارگر از همان ابتدای شیوع ویروس کووید 19 با تشکیل ستاد مقابله با بحران و پیشگیری توانست اقدامات موثری را در این راستا دنبال نماید که خوشبختانه زمینه سازی رضایت جامعه هدف را از خادمانشان فراهم کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار داشت: از جمله اقدامات بنیاد در مسیر مقابله با کرونا، ایجاد آرامش روحی و کاهش استرس ناشی از شیوع بیماری بود تا در کنار خانواده معظم شهدا و ایثارگران این بحران را به سلامت و با کمترین آسیب پشت سر بگذارد، لذا حضور نیروها در تمامی ساعات روز و حتی روزهای تعطیل برای تهیه ، بسته بندی و ارسال بسته های بهداشتی به در منازل آندسته از جامعه هدف که بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشتند از جمله اقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به شناسایی جامعه هدف  که درمعرض آسیب بیشتر قرار داشتند بیان کرد: تاکنون  10 هزار بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش ، محلول ضد عفونی و ارایه به والدین با وجود کهولت سن و جانبازان شیمیای بدلیل مشکلات تنفسی و جانبازان 70درصد و نخاعی در چند نوبت از اقدامات صورت گرفته طی دو ماه گذشته است. و این طرح همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: تهیه و بسته بندی و توزیع این بسته ها حتی در روزهای تعطیل از سوی بنیاد با حضور مدیران و معاونان و روسای مناطق و کارکنان صورت گرفت و نشستی نیز با معاون توسعه استاندار بعنوان نماینده استانداری برگزارشد تا کمبودها در این زمینه نیز جبران شود.

اجرای طرح سپاس از 4000خانواده شاهد و ایثارگر

وی همچنین عنوان کرد: از دیگر اقدامات ستاد پیشگیری در بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم ارائه خدمات غیر حضوری و اجرای طرح سپاس  از طریق برقراری تماس تلفنی با جامعه هدف به تعداد 4000 تماس است تا از این طریق ضمن تفقد از احوال ایشان مسایل جامعه هدف نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: در این تماس ها اولویت با والدین بستری در منزل به تعداد 1000نفر بوده است ، بررسی وضعیت ایشان و تامین ارزاق ضروری و ارایه در منزل ایشان برای آندسته از والدین بستری که در این ایام کسی را برای تامین مواد ضروری نداشتند.

اجرای طرح پایش سلامت غیر حضوری

وی بیان کرد: همچنین در راستای اجرای طرح پایش سلامت جامعه هدف به صورت غیر حضور و از طریق برقراری تماس تلفنی با 300نفر از خانواده شاهد و ایثارگر تماس برقرار شد و مسائل درمانی ایشان مورد پیگیری قرار گرفت همینطور  معرفی شماره تماس های بنیاد برای پیگیری امور درمانی نیز به خانواده ها معرفی شد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و تاکید بر لزوم ماندن در خانه به ویژه گروههای پرخطر مانند والدین شهدا و جانبازان بدلیل کهولت سن و مشکلات تنفسی و جسمی و در راستای پیشگیری از انتقال این بیماری و حفظ سلامت این عزیزان طرح پرستار بالینی ارایه خدمات پرستاری در منزل از جمله انجام تزریقات و پانسمان و ارایه مشاوره های پزشکی نیز از این طریق اجرا شد.

انجام مشاوره به منظور کاهش استرس

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات موثر در این ایام هماهنگی با مرکز مشاوره برای ارایه خدمات مددکاری و مشاوره در کاهش استرس ناشی از ویروس کرونا در بین خانواده ها بوده است که مشاوره و راهنمایی لازم به صورت تلفنی از سوی مشاوران در اختیار خانواده ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام هنرمند عنوان کرد: همچنین تماس با خانواده های داغدیده بر اثر ابتلابه ویروس کرونا و بعضا سرکشی از ایشان با حضور معاون توسعه استانداری از اقدامات صورت گرفته در این ایام می باشد.

وی اظهار داشت: ارسال پیامک برای جامعه هدف جهت پیگیری امور به صورت غیر حضوری با ارسال شماره های تماس اداره کل و مناطق بنیاد بوده است.همچنین لغو تمامی برنامه ها و مراسم ها چون روز شهید، روز جانباز و روز پدران آسمانی و ارسال پیام تبریک برای جامعه هدف، تبلیغات سطح شهر و  پرداختن به آن از طریق سیمای استان اکتفا شد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم بیان کرد: در راستای فاصله گذاری اجتماعی و عدم تجمعات، دربهای گلزارهای شهدا در ایام شیوع ویروس  کرونا بنا به مصوبه ستاد پیشگیری استان بسته ماند.

افزایش سطح بهداشت و کاهش استرس در محیط کار

 حجت الاسالم هنرمند افزود: ضد عفونی محیط اداری، عدم ثبت اثر انگشت در ورودی، پاکسازی سطوح، توزیع بسته های بهداشتی، توزیع ماسک و دستکش بین همکاران به صورت روزانه، سنجش تب در ورودی بنیاد و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی، ایجاد سطل زباله ودستمال داخل آسانسورها، نصب پوسترهای بهداشتی در طبقات، و تبعیت از قانون  دورکاری، شیفت بندی و همکاری برای مرخصی به افراد مشکوک و مبتلا به ویروس از اقداماتی بود که در راستای پیشگیری دنبال شد.

وی گفت: اطلاع رسانی به شیوه های متنوع از جمله خبر، گزارش تصویری، اینفوگرافیک، فیلم بر روی خروجی سایت ایثار و انعکاس اقدامات صورت گرفته از طریق رسانه ها از اقدمات صورت گرفته بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم عنوان کرد: در کنار تمامی این اقدامات روحیه ایثار و از خود گذشتگی که در این مدت در اقشار مختلف جامعه شاهد بودیم در نهایت موجب کاهش قابل توجه انتشار ویروس و ان شا الله تنزل هر چه بیشتر آمار مبتلایان خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه