English

سید عباس مینایی:

مبتلایان به کرونا در اصلاندوز به ۱۳ نفر رسید/ مورد فوتی نداشته‌ایم

فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: تاکنون آمار فوتی به ویروس کرونا در این شهرستان نداشته ایم وفقط ۱۳ مورد ابتلال به کرونا که آزمایش آنها مثبت شده است.

مبتلایان به کرونا در اصلاندوز به ۱۳ نفر رسید/ مورد فوتی نداشته‌ایم

سید عباس مینایی فرماندار شهرستان  اصلاندوز در گفت و گو با خبرنگار موج درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون آمار فوتی  به ویروس کرونا در این  شهرستان نداشته ایم اما ۱۳ مورد ابتلال به کرونا که آزمایش آنها مثبت شده و  ازتعداد ۸ مورد بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی افزود: در عرصه عمرانی و اقتصادی بهره برداری از اراضی پایاب همواره دغدغه مسئولان استانی و شهرستانی و حتی کشوری بوده است اما فرماندار اصلاندوز با هماهنگی امورات تاکنون توانسته است بیش از 4هزار هکتار از اراضی را واگذار کرده است.

فرماندار اصلاندوز گفت : امسال با به زیر کشت رفتن بیش از ۳۵۰۰ هکتار از اراضی آنهم بصورت تعاونی توسط عشایر و روستائیان بومی ساکن در محل گام بزرگی از جهش تولید در این خطه به معنای واقعی عملیاتی گردیده است.

مینایی بیان کرد: پروژه 4هزار۲۰۰ هکتاری اجرای آبیاری مدرن در اطراف دره رود از آرزوهای مردم و کشاورزان بود که با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان از اراضی پایاب سد عمارت در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد:  هزار 300 هکتار نیز از سهم آذربایجان شرقی متعلق به اصلاندوز است که جمعا بیش از ۱۲ هزار هکتار اراضی آبی شهرستان جدیدالتاسیس اصلاندوز به یکباره افزوده می شود.

فرماندار اصلاندوز خاطر نشان کرد : در عرصه عمرانی کمبود آب شرب روستاها و قشلاقات از دیر باز آزار دهنده اهالی و عشایر بود بیش از ۳۸ درصد عشایر استان متعلق به شهرستان اصلاندوز می باشد .در این خصوص پروژه های متعدد تعریف ودر حال عملیاتی شدن است که بزودی آبرسانی به روستاهای اطراف دره رود و مجتمع جدید امام علی ع و عمران آباد افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

مینایی اظهار کرد: این در حالیست که آبرسانی به قشلاقات عشایری در سه فاز مسیر قشلاقات احمدلو، مسیر قنبر لو و مسیر چوخدی قویی در حال اجرا می باشد. به عبارتی دیگر هم اکنون ارزش پروژه های در حال اجرای آب شرب در شهرستان اصلاندوز در حدود ۷۰ میلیارد تومان است.

رئیس‌ شورای اداری شهرستان اصلاندوز افزود: در عرصه اقتصادی و کشاورزی اصلاندوز محل مناسب کشت پنبه می باشد در این راستا کارخانه پنبه پاک کنی از طریق تسهیلات دولتی و جلب سرمایه گذاری دولتی به بهره برداری رسید ، در کنار دامداری سنتی و گله داری عشایری در شهرستان اصلاندوز با برنانه ریزی مناسب و ارائه تسهیلات دولتی در سال ۹۸ بیش از ۲۰ دامداری صنعتی احیا و یا ایجاد شده اند.برنامه ریزی ، مکان یابی و اخذ استعلامات و مجوز های ناحیه صنعتی از اقداماتی است که فرماندار اصلاندوز از عهده آن برامده است .

وی در ادامه گفت: در رابطه با ایجاد دسترسی به قشلاقات دور دست و راههای اصلی و فرعی شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است دراین خصوص آسفالت ریزی ۱۵کیلومتر در عرض یکسال کارنامه خوبی است.

 گفت و گواز جمشید کریمی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه