English

علی مالمیر مطرح کرد:

آسیب هنگفت صنعت گردشگری استان همدان بر اثر کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به شیوع کرونا ویروس، از خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری استان همدان که قابل توجه بوده است سخن گفت.

آسیب هنگفت صنعت گردشگری استان همدان بر اثر کرونا

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی مالمیر،  مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به شیوع کروناویروس در همدان و تاثیر پذیری صنعت گردشگری استان از این موضوع،  در نشست با تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان همدان گفت: خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری استان همدان قابل توجه بوده و باید درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها باشیم

مالمیر در راستای مقابله با شیوع هر چه بیشتر کرونا و تعطیلی تأسیسات گردشگری و اقامتی استان همدان گفت: خوشبختانه با همکاری خوب تشکل‌های گردشگری در استان همدان مسیر درستی را در مقابله با شیوع هرچه بیشتر کرونا برداشته‌ایم.

وی افزود: صنایع دستی، تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی در حوزه صنعت گردشگری در میان ۱۰ رسته شغلی قرار گرفتند که با آسیب هنگفتی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدند.

وی بابیان اینکه امیدواریم پس از تأیید ستاد مقابله با کرونا شاهد بازگشایی مراکز گردشگری استان همدان باشیم، گفت: سعی بر آن است استان همدان در یک حرکت دوباره از نقطه توقف صنعت گردشگری از فرصت‌ها استفاده کند و برای آینده آماده‌تر شود.

مالمیر در ادامه به تشریح بسته‌های حمایتی دولت و راهکارهای برون رفت از بحران فعلی پرداخت و در ادامه از ثبت ملی تپه «آرزووج» تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: این تپه با قدمت اشکانی در بخش مرکزی دهستان کرزان رود و در حاشیه ضلع غربی روستای آرزووج در فهرست آثار ملی ثبت و به استاندار همدان ابلاغ شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند نیز از تعیین محدوده مناطق نمونه گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: نهاوند دارای سه منطقه گردشگری بام نهاوند، سراب گیان و سراب فارسبان است که هرکدام از این مناطق دارای پتانسیل فراوان در جذب گردشگر و رونق این صنعت در شهرستان نهاوند هستند که این موضوع همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌ها و ادارات در آماده کردن زیر ساخت‌ها را می‌طلبد.

محسن جانجان از مزیت‌های این کار را تسهیل در جذب سرمایه گذار در شهرستان نهاوند برشمرد و گفت: نهاوند با داشتن ۲۶۴ دهنه سراب، چشمه و رشته قنات به شهر سراب‌ها معروف بوده و و جایگاه نخست را در استان همدان داراست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه