English

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

بیش از ۱۵۰۰ محتوای تولید در موضوع کرونا در قرارگاه رسانه‌ای جمع‌آوری شد

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بیش از 1500 محتوای تولیدی شامل خبر و گزارش در موضوع کرونا در قرارگاه رسانه‌ای جمع‌آوری شد.

بیش از 1500 محتوای تولید در موضوع کرونا در قرارگاه رسانه‌ای جمع‌آوری شد

محمدجواد محرابی در گفتگو با موج از قم، با تقدیر اصحاب رسانه در پوشش خبرهای کرونایی در این روزهای سخت و دشوار اظهار کرد: مشارکت و هم‌افزایی اصحاب رسانه در عرصه اطلاع‌رسانی، تاثیر زیادی در ارتقای سطح آگاهی مردم در مقابله با کرونا و مدیریت بحران دارد.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: امروز رسانه‌های قم، دغدغه زیادی برای پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دارند و در این زمینه ضمن توجه به اطلاع‌رسانی به تولید محتوا و پیگیری مطالبات مردم می‌پردازند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران و عکاسان قمی درگیر سوژه‌های کرونایی، بیش از دیگر اهالی رسانه، در خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند و این امر مستلزم توجه مسئولان به این قشر است.

محرابی با اشاره به ابتلای ۱۰ خبرنگار و عکاس قمی به کرونا خاطرنشان کرد: بنا بر اظهارات اصحاب رسانه، تعدادی از خبرنگاران و عکاسان، کرونای خفیف را تجربه کرده‌اند اما به طور مشخص، ده تن از اصحاب رسانه به کرونا مبتلا شده‌اند و برخی از آنها در بیمارستان بستری شده و چند نفری نیز در قرنطینه خانگی به سربردند.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در عرصه اطلاع‌رسانی، تشکیل قرارگاه رسانه‌ای با حضور اصحاب رسانه در قم بود که در این باره در تولید محتوا به بیش از 1500 محتوای کرونایی در قرارگاه رسانه‌ای گردآوری شد هر چند تعداد اخبار و گزارش‌های تولیدی در قم با موضوع کرونا بالغ بر چند هزار مطلب است و در این قرارگاه بخشی از آن منتشر می‌شود.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بیش از 100 خبرنگار عضو این قرارگاه هستند و هر روز تعداد دیگری از خبرنگاران و عکاسان قمی از این قرارگاه استقبال می کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه قم از روز اول با شناسایی ویروس در قم، در صحنه حاضر شدند و به تولید خبر پرداختند و در مسیر اطلاع رسانی رسالت مهمی در آگاهی بخشی به جامعه برعهده گرفتند و واقعا در این باره اصحاب رسانه قم خوش درخشیدند.

محرابی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهمیت در خانه ماندن برای پیشگیری از انتشار ویروس، اقدام به برگزاری پویش های مختلف و جشنواره‌هایی در فضای مجازی کرد.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های این اداره کل در مقابله با کرونا بیان کرد: ارسال فیلم‌های یک دقیقه‌ای هنرمندان با عنوان پویش در خانه می مانیم، گفتگو با فرهیختگان فرهنگ و هنر استان در خصوص بیماری کرونا با شعار در خانه بمانیم و سفر نرویم و پخش از صدا و سیما و فضای مجازی از جمله این برنامه‌هاست.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌ها نیز انتشار اطلاعیه‌های بهداشتی با موضوع مقابله با کرونا، تولیدات هنری با این موضوع، تعطیلی سینماها و آموزشگاههای خصوصی و برنامه‌های هنری و جشنواره‌ها و همایش‌ها و نمایشگاههای فرهنگی هنری است.

وی گفت: همچنین راه اندازی کمیته تولید محتوای رسانه‌ای زیر مجموعه شورای اطلاع رسانی استان و برگزاری منظم شورای اطلاع رسانی در مقابله با کرونا و پیگیری موصوبات از جمله این اقدامات است.

محرابی ادامه داد: در این ایام پویش در خانه بمانیم با مشارکت کتاب فروشی‌های سطح شهر در ارائه تخفیفات ویژه با هدف ترغیب مردم و برطرف کردن نیازهای فرهنگی و عرضه کتاب به صورت غیرمستقیم و تحویل رایگان درب منزل شکل گرفت.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 8 برنامه فرهنگی برای در خانه ماندن قمی‌ها تدارک دید که شامل برگزاری پویش کتابخوانی، برگزاری پویش محفل خانوادگی انس با قرآن و تولید محتواهای فرهنگی و هنری با موضوع مقابله با کرونا و کشف استعدادهای هنری از بین نوجوانان و ... است.

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اجرای طرح جدید پیک امید قم با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم و اداره کل با توجه به تعطیلی مدارس یکی دیگر از برنامه‌هاست تا برخی از فعالیت‌ها و تولیدات آموزشی داوطلبانه و جهادی مربیان داوطلب کانون در قالب فایل های خلاقانه تصویری برای بچه‌ها ارائه شود که در این باره 172 فعالیت فرهنگی،124 فعالیت هنری و 40 فعالیت علمی ارائه شد.

وی گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی با موضوع در خانه بمانیم، اعلام فراخوان شعر با موضوع قم و ارسال بیش از 100 اثر، برگزاری فراخوان تولید آثار تجسمی با موضوع مدافعان سلامت نیز بخش‌هایی از تلاش انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه