English

استاندار قم:

تمام برنامه‌های استان باید در راستای کاهش حداکثری شیوع کرونا باشد

استاندار قم گفت: تمام برنامه‌ریزی‌های استان باید بر مبنای کاهش حداکثری زنجیره شیوع و پیامدهای تلخ ابتلا به این بیماری جهت داده شود.

تمام برنامه‌های استان باید در راستای کاهش حداکثری شیوع کرونا باشد

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به موضوع توانمندسازی خانواده‌ها نیز توجه کرد، اظهار کرد: موضوع اشتغال آفرینی در بین نهادهای خیریه و تشکل‌های مردم نهاد باید در کنار ارائه بسته‌های حمایتی پیگیری شود.

وی ادامه داد: فعالیت خیرین سلامت و موکب‌های مردمی در قم بسیار تأثیرگذار و ارزشمند است و نمونه این فعالیت‌ها در استان‌های دیگر کمتر مشاهده می‌شود.

وی اظهار داشت: در حوزه جوانان ۵۰ سمن فعال است و باید طرح‌هایی برای نقش‌آفرینی این تشکل‌های مردم‌نهاد در برنامه‌ریزی‌های استانی لحاظ شود.

وی ابراز کرد: باید نقش جوانان در مدیریت کرونا و پساکرونا در برنامه‌ریزی‌های تشکل‌های مردم‌نهاد قم دیده شود.

سرمست اظهار داشت: ازآنجایی‌که زمان پایان کرونا در قم مشخص نیست باید سبک سازگاری با این ویروس و مدیریت آن با همراهی مردم و سمن‌های مردمی صورت پذیرد.

وی همچنین ابراز کرد: ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و تولید محتوای فرهنگی در برابر بحران‌های مختلف انتظاری است که امروز از رسانه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌رود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: معرفی گروه‌های جهادی فعال در کمک‌رسانی به مردم در ایام کرونا ارزشمند است.

سرمست اظهار کرد: شیوع کرونا ظرفیت‌های ناشناخته بسیار زیادی را در استان قم روی کار آورد که می‌تواند در بحران‌های آینده روند مدیریت بحران استان را سرعت بخشد.

وی بیان داشت: دستگاه‌های خدمات رسان و اداری استان در این شرایط باید با شرایط جدید کرونایی خودشان را وفق دهند و به بهانه کرونا فعالیت‌های خود را تعطیل نکنند بلکه شیوه فعالیت خود را تغییر دهند.

استاندار قم بیان کرد: مجموعه مدیریت استان نسبت به خانواده کارگران روزمزد که به‌شدت آسیب‌دیده‌اند  و خانواده‌های متوفیان کرونایی که امکان برگزاری مراسم تدفین عزیزان خود را پیدا نکردند، مسئولیت دارد و باید با آن‌ها به طریقی که ممکن است همدردی کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه