English

استاندار کرمانشاه:

راه مشخصی را برای عبور از بحران کرونا تدوین کرده‌ایم

هوشنگ بازوند در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نقشه راه مشخصی از شروع بحران کرونا تدوین و طراحی کرده‌ایم.

راه مشخصی را برای عبور از بحران کرونا تدوین کرده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه ضمن ابراز خرسندی از راه‌های اجرایی مقابله با کرونا در کرمانشاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ابراز داشت: به همین دلیل تاکنون با مشارکت مردم توانسته‌ایم اقدامات مهمی در کنترل  بیماری کرونا انجام دهیم، اما این پایان راه نیست و همه اساتید دانشگاهی باید در ترغیب و تشویق مردم به تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ما را یاری دهند و با توجه به هویت علمی و دانشگاهی خود، مرجع آموزش و فرهنگ‌سازی نیز باشند.

وی بابیان اینکه برای جهش تولید نیازمند همکاری مراکز علمی و دانشگاهی هستیم، گفت: مراکز علمی با نقش‌آفرینی مؤثر می‌توانند هزینه‌های توسعه را کاهش و سرعت پیشرفت و تعالی استان را افزایش دهند.

هوشنگ بازوند در نشست هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه از دغدغه مندی، دلسوزی و تعهد اساتید و نخبگان استان کرمانشاه برای تداوم مسیر پیشرفت این دیار قدردانی و اظهار کرد: بیماری کرونا چالش‌ها و خسارت‌های زیادی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده و در پساکرونا به همکاری مراکز دانشگاهی برای تدوین راه‌حل‌های کاهش آسیب‌های ناشی از این بیماری نیاز داریم.

بازوند افزود: هرچند در یک ماه گذشته با توجه به اهمیت ویژه حفظ سلامت مردم، برگزاری نشست‌ها و جلسات برای مقابله با کرونا اولویت داشت، اما امور مرتبط با نقشه راه توسعه استان در قالب اسناد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق تولید نیز با پیوست جهش تولید پیگیری و به این مهم اعتقاد و باور داریم در کنار مبارزه با کرونا باید اهداف برنامه‌ریزی‌شده را با جدیت پیگیری کنیم.

استاندار کرمانشاه در خصوص اقدامات صورت گرفته برای تأمین اقلام بهداشتی در استان هم گفت: خیلی از واحدهای تولیدی با تغییر خطوط تولید در کنار مراکز دانشگاهی برای تولید مواد ضدعفونی دست، سطح و ماسک پیشگام و پیش‌قدم شدند و خوشبختانه باکار جهادی امروز اعلام می‌کنیم که ازلحاظ تأمین مواد ضدعفونی کاملاً بازار اشباع‌شده و درزمینهٔ ماسک نیز در 40 روز به تولید روزانه 90 هزار ماسک در روز رسیده‌ایم که 50 درصد این تولید برای تأمین کادر بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها استفاده می‌شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خطر کرونا برطرف نشده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضروری است، زیرا این بیماری قابل‌درمان نیست و باید با درایت و تصمیم‌گیری مناسب بحران را کنترل کنیم، البته در تحقق این مهم راهکار اصلی همان مشارکت گسترده و مطلوب مردم است.

وی در ادامه اذعان داشت: سال 1398 سال سخت و پرتلاطمی بود که با سیل شروع و با کرونا پایان یافت و خسارت زیادی نیز دولت به دلیل این بحران‌ها متقبل شد، اما طرح تحول سلامت و گسترش سیستم‌های فناوری اطلاعات امروز به کمک مردم و دولت برای حل این بیماری آمده و در طرح جدید غربالگری ابتکار و خلاقیت متخصصین بیشتر مشهود خواهد بود.

بازوند انتقادات بی‌رحمانه به دولت را در زمان اجرای طرح تحول سلامت یادآور شد و تأکید کرد: زیرساخت‌های امروز شبکه بهداشت و درمان کشور محصول زحمات دولت در اجرای طرح تحول سلامت است، به‌نحوی‌که امروز هیچ‌گونه مشکلی در سیستم پذیرش و درمان بیماران کرونایی در سطح کشور وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه